Kyllä sille koneelle kuuluukin antaa kunnolla kierroksia , juurikin vähäisillä kilometreillä.

Toki ei nyt rajottimelle asti tarvii / pidä.. mut joo vaihtelevat kierrokset on myös tärkeä juttu.
Varmaan joskus tälläkin foorumilla kertonut vastaavanlaisen aiheen yhteydessä, mut yhdessä 55cc 2-t moottorissa huomasi tosi selkeästi milloin kone oli sisäänajettu perushuollon jälkeen ihan penkkituntuman perusteella.
Ekalla käynnistyksellä (uusi mäntä+m-rengas) suoraan ajoon, ja lähes heti vetoja täydellä kaasulla n. 90% maksimi kierroslukuun asti , nopee jarrutus ja uutta vetoa heti perään.. noin 4-5 vetoa vaati ettei enään tehot nousseet.
Perushuolto=mäntä+m-rengas, kone nappuloiks, tarkastukset ja takas nippuun.Sen verran vähän on uusia mäntiä tullut laitettua, ja itseasiassa männänrenkaitakin auton moottoreihin, ettei oo kovin tarkkaan tullut huomattua mahdollista tehoeroa.
Lopputuloksen arvioinu vaan öljynkulutuksen ja ohivuodon tai puristuspainemittauksen (ei yhtä tarkka, enemmän muuttujia) perusteella.
Pääpointti on kuitenkin siinä kuormassa.
Pienellä vaihteella huudatus on turhaa, ei tuu kuormaa.

Ja rukoilla jeesusta, että kestäisi edes hetken läjässä.
Kyllä kai sen 100tkm kestää, jos ei pidemmällekkin.

Uudemmissa versioissa (2013->) korkeapainepumpun ajoitus muuttunut, ja kaikkiin vanhempiin koneisiin kun jakopää laitetaan, niihinkin tulisi samalla tavalla ajoittaa (11 astetta yläkuolokohdan jälkeen).
Toki tuurista sekin on pitkälti kiinni mitä noista hajoaa.. ja taas on kone levällään.