Peräprojekti etenee.

Ekana porasin kotelon alimmaisen ruuvin valupahkuraan reiät, jotta alinta kopan pulttia voi käyttää tyhjennysproppuna.

Uudet laakerit

Uusi välitys.

Uudessa välityksessä on hienosti merkattu pinjonin asennuskorkeus, niin voi toimia Volvon ohjeiden mukaan ja käyttää Volvon työkaluja.

Korkeuden mittaamiseksi piti sorvata työkalu.


Pinjonin alla on laakerin tilalla säätöholkki, jolla oikea korkeus säädetään ja rattaan päässä olevan tapin avulla mitataan

Mitoitin työkalun niin, että mittatapin pää ja akselin pinta tulee olla samassa tasossa.

Seuraavaksi sitten säätöholkki kiinni sellaiseen mittatyökaluun, jonka avulla voi määritellä tarvittavan shimmimäärän pinjonin laakerin alle. Kaiken pitäisi teoriassa osua kerralla kohdalleen, eikä laakereita tarvitse repiä edestakas. Tämä osio jatkuu varmaan huomenna.