Kulkukoira  Proturbo

Kulmiksen taivaspaikka

  • 1330 Vastauksia
  • 294751 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1275 : 18.08.2024, 20:38:50 »
Kyllä on mukava kasata. Yllättävän yksinkertainen härpäke tuo kun katselee osia levällään mutta kyllä pitää respectit antaa Edgar de Normanvillelle joka kehitti tuon. P>
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1276 : 19.08.2024, 19:19:01 »
Käväisin äsken suihkaisemassa Tikkurilat laippoihin ja solenoidiin. Nyt sitten vaan tiivisteitä odotellessa  :nälkä:

Tuossa yksikön pohjassa olevassa kannessa olisi ihan selkeä paikka valussa, mihin saisi tyhjennyspropun. Periaatteessa olisi aika jees, mutta jos tuohon öljyjä pitää vaihtaa, niin varmaan samalla kyllä kannattaa avata koko pohja, niin saa sakat pois.

Toinen asia mitä mietin, niin korjausoppaassa oli maininta öljynpaineen mittaamisesta, niin tämän voisi testata vaikka porakoneella pyörittämällä, niin saisi varmuuden, että paineenrajoittimen jousi olisi sopiva.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1277 : 22.08.2024, 19:13:40 »
Huomenna kai pitäisi postin tuoda tiivisteitä, niin pääse viikonloppuna kasaamaan. Nyt viikolla ei olis muutenkaan mikään onnistunut, kun tiistaina iski kauhee flunssa, eikä ole ollut äijjä tallikunnossa.

Pitäisi vähän käydä pöyhimässä varastoja, että löytyykö tarpeeksi kardaanin osia projektiin, vai pitääkö laitaa ostoilmoitus vetämään.

Mielestäni kardaaniin tarvitaan liuku vaihdelaatikon ja ylivaihteen välille, mutta takaosa ylivaihteesta perälle voisi olla kiinteä. Tuleeko jollain sellaisia tunteita, että tarttis olla liuku molemmissa pätkissä?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1278 : 23.08.2024, 08:29:10 »
Eikö sille liu'ulle ennemmin ole tarvetta perän suuntaan, jossa akseli liikkuu?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1279 : 23.08.2024, 08:37:16 »
Eikö sille liu'ulle ennemmin ole tarvetta perän suuntaan, jossa akseli liikkuu?

No mutku täs on niinku erillisjousitettu taka-akseli, niin perämurkikka on rungossa kiinni :)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1280 : 23.08.2024, 08:51:49 »
Pitäs nähä tuo kokonaisuus mut varmaan siihen lootan ja yv n väliin. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1281 : 23.08.2024, 08:56:49 »
Pitäs nähä tuo kokonaisuus mut varmaan siihen lootan ja yv n väliin. ELK

Näin mäkin sen näkisin. Enemmän se kone/laatikkopaketti varmaan pituussuunnassa liikkuu, mitä taka-akseli. Ylivaihteen kannatukseen meinasin laittaa jotkut kumityynyt, niin ne varmaan kompensoisi sen perän mahdollisen liikkumisen ???

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1282 : 23.08.2024, 11:17:49 »
Jostain kohtaa annettava edes hieman myöden kun paikat hieman elää kuitenkin jollei osat liiku yhtään toisiinsa nähden. Tiedä sitten riittäisikö pelkät kumityynyt ylivaihdeyksikköön kun akselin pystyliike joustoissa muuttaa etäisyyttä ylivaihteeseen. Ja mitä lyhyempi etäisyys nivelpisteiden välillä on, sitä suurempi on liikevaran tarve pituussuunnassa. Sehän ratkeaa toki mittaamalla.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2024, 11:19:46 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1283 : 23.08.2024, 11:25:34 »
kun akselin pystyliike joustoissa muuttaa etäisyyttä ylivaihteeseen.

Mutku täs on edelleen se perämurikka kiinni rungossa ;)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1284 : 23.08.2024, 14:22:52 »
Mutku täs on edelleen se perämurikka kiinni rungossa ;)
Ja vielä kuvista pikaisesti vilaisin(en avannut isommaksi) ennen kirjoitusta onko noin ja silti meni väärin ;D Luetun ja ja näetyn ymmärtäminen oli hyvin vajaata.

Silloin tosiaan vaimenninkumien luulisi riittävän.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2024, 14:25:45 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1285 : 23.08.2024, 21:07:16 »
Intuitio sanois, että jostakin pitää vähän päästä liikkumaan myös perän ja ylivaihteen välistä ellei niitä kytke suoraan toisiinsa esim. sakarakytkimellä. Mitä lähempänä ovat toisiaan niin sitä pienempi tarve liikkumiseen. Mutta eihän tässä nyt ole ongelmaa: kokeilet ensin pelkillä kumeilla ja jos jyristää kamalasti, niin laitat sitten liu'un. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1286 : 23.08.2024, 21:19:14 »
Intuitio sanois, että jostakin pitää vähän päästä liikkumaan myös perän ja ylivaihteen välistä ellei niitä kytke suoraan toisiinsa esim. sakarakytkimellä. Mitä lähempänä ovat toisiaan niin sitä pienempi tarve liikkumiseen.

Toisaalta vois olla myös toistepäin; mitä pitempi välimatka, sitä enempi antais anteeksi keskinäistä liikehdintää? Pitempi vipu ja silleen...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1287 : 23.08.2024, 23:20:42 »
Paat Hardyn siihen väliin. *taavih->
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1288 : 24.08.2024, 08:59:13 »
Hyviä mielipiteitä :) Tuo Hardy-juttu erityisesti, sehän antaisi pituussuunnassa vähän periksi.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Vastaus #1289 : 24.08.2024, 09:08:27 »
Sillähän mä sitä...
Eikä tarviis noilla tehoilla olla edes hirvittävän jämy.
Näin viime yönä unta jossa oli hardy kiekko. :buck2: sitä se teettää...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Kulkukoira  Proturbo