KL-varaosat  Race.fi

Volvo 242. talviralli raato. MYYTY

  • 23 Vastauksia
  • 8206 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Volvo 242. talviralli raato. MYYTY
« : 30.11.2011, 17:10:35 »
joo elikkäs jos tänne ny jotain tästä kirjottelis ja kyselis neuvoo joissakii asioissa.

kyseessä siis Volvo 242 vm80.
kone b19a ja onko se ny m45 loota (perus nelilovine) kone vuotaa nestettä vähä jokapuolelta, tähän kyllä sillon joskus ku ostin tän niin vespumppuun vaihettiin tiiviste ja stefa mutta näkyy kusevan edelleen sen seutuvilta ja syylärikii vuotaa...
kopan joku joskus varmaan maalannu ite, monesta kohasta hilseilee yms irtoilee maali pois.puskurit otin melkein heti pois ku tuli pihaan,joskus vähä pohjamaalilla paikkamaalailin tätä yms. jonnii verran lahoohan täs on mutta eipä toi tossa käytössä haittaa. sisusta suht orkkis vielä, takapenkit heitetty pois muuten suht perus.

eli siis kyseessä joillekkii tuttu laitos tuolta korjauspuolelta. oisko ny 3 vuotta sitten ostettu laitos jolla eka talvi tuli kierettyä jäärataa jonniiverran. no sit seuraavana syksynä sammu kesken ajon eikä sit löytyny vikaa ja se jäi sitten kylmän tallin takia oottamaan seuraavaa kesää. no kesällä etittiin jonniin verran sitä vikaa mutta sitten kesätöitten viimesenä päivänä ilmesty pihaan toyota corolla DX vm81 jonka takia tää unohtu sinne talliin. nyt sit kumminkii kun en saanu tämän talven liukkaille tota deeäxää valmiiks niin ajattelin yrittää että josko tämän sais vielä käyntiin ja niihän se saatiin tosin pienien omien mokien jälkeen :) :P kiitos vielä kaikille jotka autto/informoi tuolla korjauspuolella!!

tämä talvi ajetaan tällaisenaan mut suunitelmissa ois ens kesänä keventää koria ja hitsata pahimmat paikat pohjasta pois. tekniikkaa kanssa vois vähä piristää. sisustasta puran kaiken ylimääräsen pois, mut mitään erikoista en kumminkaa oo tekemässä tähän koska suurin osa rahoista menee tohon käyttis projektiin ku kortinkii saan tossa ens syksynä mutta jotain pientä kumminkii...

tässä ny jotain juttua autosta. lisää tulee ja kuvia pistän kuhan saan niitä otettua.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2012, 18:26:21 kirjoittanut Auvinen. »
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #1 : 01.12.2011, 16:41:46 »
mistäs autosta kävis tähän helpoiten sähköflexillä varustettu syyläri?? joku uuvempi volvo??

E: perän irrotus vinkit selvis
« Viimeksi muokattu: 01.12.2011, 20:36:26 kirjoittanut Auvinen. »
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #2 : 03.12.2011, 15:57:25 »
joo käyty ajaa tällä uuvemman kerran. kärkivälin säädin, mutta eipä vaikutusta laiskuuteen mutta eipä tommonen varmaan uutenakaa hirvee raketti oo ollu tol b19a moottorilla. puhtaasti vetää ylös asti ja hyvin polttaa putkes  :), savua enemmän taka-akselin etupuolelta ku ite putkesta ;D hyttäkii savussa ku kylmällä koneella kiihytteli ;D ei kait siin, unohtu ottaa kuvia mut jos enskerralla. ralliratti pitää tähän hommata(ihan hirvee toi vakioruori), biltemasta vois hakee sen parinkympin kiekkakellon vaihevalolla että varmasti osaa pykältää oikeilla kieroksilla :2funny: ja sit se lukkoperä ois kans ihan jees mutta katotaan kerkeekö tälle talvelle kylmässä tallissa purkaa.

eikö kellään hajua mistä syyläri tähän jossa ois sähköflexi??
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #3 : 03.12.2011, 17:14:40 »
Talviraato.. Ei se viskoflekti siellä juuri vaikuta tehoihin, anna olla niin ei ylikuumene turhaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #4 : 03.12.2011, 18:33:31 »
Talviraato.. Ei se viskoflekti siellä juuri vaikuta tehoihin, anna olla niin ei ylikuumene turhaan.

eiku ajattelin vaan että ku jos joutuu syylärin ostaa niin samalla laittas sähköflexillä varustetun syylärin :o

E: aikamoine raato se on  :)
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #5 : 03.12.2011, 23:11:17 »
biltemasta samalla se sähköflekti mukaan.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #6 : 04.12.2011, 10:40:27 »
Eikös se turbon syylärissä ollu se anturin paikka, siihen motonetistä anturi ja flekti vaikka motonetistä  ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #7 : 05.12.2011, 21:01:58 »
joo selvä. huomenna vapaapäivän kunniaks vois käyvä ajaa ku lumetkii heitti maahan :P :P vois niitä kuviakii ottaa niin näkisitte minkälainen raato tää on :D
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #9 : 01.02.2012, 17:30:29 »
tässä pakkaspäivänä joutilaana rupesin miettimään että jos virittäs tätä vähä ens kesänä,ku saishan tässä vähä enemmän vetoja olla. eli pari kysymystä siihen liittyen:

onko kukaan laittanu kahta perus strömbergiä,tehny ns tuplat, että ne vielä sais pelaamaan jotenkii :)??eikös niitä oo ihan tehtaalla tullu tupla strömbergejä, mutta tulis halvemmaks ostaa toinen tohon kaveriks ja tekis ite imusarjan vaikka mustasta.

sitten jos ostas tai hiotuttas jonkunlaisen jyrkemmän nokan, sais olla suht jyrkkä koska tulee tommoseen "rallittelu" käyttöön. varmaan pitäs hommata kanssa jotku tupla/jäykemmät venajouset? vai kävikös näihin kuplan jouset?

sitte kannesta ottas niin paljo ku vaan pystyy,paljoko lie pystyy laskemaan b19a vakio kantta?? ja sitten vielä sorvasis jonkuverran pois vauhtipyörästä.

onkos peltisarjasta mitään hyötyä tollasilla virityksillä vai antaako olla vaan se perus valusarja??

josse ny noilla kulkis yhtään paremmin, sanokaa viisaammat mitä ootte mieltä, vai onko ihan turhaa??
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #10 : 01.02.2012, 18:40:44 »
Omaan nokkaan hiotuttaa lisää nostoa (~100,-), lash capit (~40,-) venttiilinvarsien päihin ja kuplan jäykät yksinkertaiset venttiilinjouset (~30,-). Kannesta 1,5-2 milliä pois ja siivoaa kannen kanavat enimmistä purseista sekä kohdistaa kanavat imu- ja pakosarjoihin. Oma pakosarja piisaa sinne 150 heppaan eli ei kannata vaihtaa ensimmäisenä. Vauhtipyörästä muutama kilo pois. Johan noilla piristyy kummasti.

Onhan noita tupla römppäsiä ollu, esim. Range Roverissa ja vanhoissa urheiluautossa (etenkin britit on niitä suosineet). Säätöjen kanssa on varmaan aika hakeminen. Itte suunnittelin budjettikilpuriin neljää römppästä, luulis ainakin soppaa menevän kun tuolla yhdelläkin menee viisi litraa pelkästään startatessa ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #11 : 01.02.2012, 19:29:41 »
kiitos asiallisesta vastauksesta!! lash cap ei vaan sano mulle yhtään mitään?? suomennakko ;D mites, mihinkähän asti toi yks strömbergi riittäs?? jos pitäs aluks yhen ja sitten vois myöhemmin kokeilla kahella.
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #12 : 02.02.2012, 08:21:41 »
Lash capit eli venttiilin varren jatkot. Tulee paininkupin ja venttiilivarren pään väliin, ilman niitä ei saa venttiilivälyksiä kohdalleen kun nokan perusympyrä pienenee hiottaessa.
Tuon näköiset kikkareet:

Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Auvinen.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #13 : 02.02.2012, 17:11:46 »
selvä homma :)
Corolla DX 4k vm-81
Starlet 5k vm79
ex 242 ja täyskäännös.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 242. talviralli raato
« Vastaus #14 : 03.02.2012, 20:48:20 »
Miellyttävää nähtävää. Mulla oli joskus Volvoilun aloittaessa noita vm-80 lankkuja

Eka tais olla B19A K-jetillä, A-nokalla ja M45 vaihteistolla. Pelitti ihan kivasti
Toinen 242 oli B19A tuplilla ja K-nokalla, Ei saatu säätöihin. Ei ollu suuttimia

Auvinen: hommaa K-jet romut jostain MAX 100e ja D,V tai H nokka niin saat paljon hupia pikkurahalla.
B230 alakerralla auto herää henkiin ja puhisee kuin DDR kuulantyönnössä
Kevyt vauhtipyörä ja tiheä perä on hyvää valuuttaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Futurez  Kulkukoira