Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika

  • 7 Vastauksia
  • 1644 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RHa64

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« : 06.10.2021, 14:30:02 »
Tänään katsastettu, kas kummaa kuuluissa vihreä moottorin merkkivalo syttyi käynistäessä. Epätasainen käynti, ei oikein kule, tehot pois. Vikakoodi 9150, kaasuläppäyksikkö, sisäinenvika (käynti katkonainen). Mistä uusi tilalle tai mistä käytetty tilalle? Auto V70 MK2 vm.2002 (vanhus). Entäs nykyisen korjaus?
« Viimeksi muokattu: 06.10.2021, 14:49:49 kirjoittanut RHa64 »

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3159
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« Vastaus #1 : 06.10.2021, 14:55:35 »
Puhdistus nyt kuitenkin ensisijaisesti ennen uuden hankintaa, pienikin likamäärä aiheuttaa monenlaisia häröilyjä.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6806
  • Global alligator
Vs: Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« Vastaus #2 : 06.10.2021, 15:01:04 »
Korjaukseen en ota kantaa mutta 2002 oli jo sitä halvempaa koteloa eri merkkisinä, hinnat alkaen jostain 170€ ja siitä ylös riippuen merkistä.
Jos se on valmistettu reilusti 2001 puolella niin sitten uusi magneti marelli on sellaset reilu 600€.

Omissa 2001 on magneti marelli ja toisessa joka rekisteröity 5/2002 on jo halvempi malli.
Kai se moottorivalo on ennemmin keltainen.
Saattaa toimia hetken jos ottaa akunkengän hetkeksi irti.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2021, 15:04:07 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10155
  • Teiden tukko
Vs: Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« Vastaus #3 : 06.10.2021, 15:32:09 »
Omassa 2.5T 2005 on Boschin kaasuläppäkotelo. Keväällä alkoi tulemaan ongelmia. Moottori kävi hyvin, mutta ei kiertänyt kunnolla.

Vida näytti vikakoodeja
ECM-9200 Throttle position (TP) sensor - faulty signal

ECM-9220 Throttle unit, potentiometer 2 - faulty signal

Haastattelukierros paikallisella Sinisellä ja kaasuläppäkotelo + tiiviste tilaukseen. Vaihdoin itse ja hinaamalla Siniselle softattavaksi. Kaikkineen reilu 500€ remontti. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa RHa64

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« Vastaus #4 : 06.10.2021, 16:53:46 »
Kaasuläppäyksikkö on Magnet Morelli (802001500803) , tosiaan keväällä syötti bensaa liikaa sylintereihin => ei lähtenyt käyntiin. Lähikorjaamolla  saivat muuten kuntoon, muttei tuolle yksikölle ei tehty mitään. Jäi ongelma hautumaan tai sen uusiminen. Miten jos käyttäis taas lähikorjaamolla? Jos irroittaa tuon kaasuläppäyksikön ja puhdistaisi sen, löytyykö tarvittavat tiivisteet vanhukseen tarvikeliikkeestä? Aukaitahan sitä muuten ei uskolla?
« Viimeksi muokattu: 06.10.2021, 16:58:12 kirjoittanut RHa64 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6806
  • Global alligator
Vs: Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« Vastaus #5 : 06.10.2021, 19:48:06 »
Ei niitä tiivisteitä ihan joka puljusta saa.
Koteloita menee jo 200 tkm ajetuistakin, paljonko lie sulla km?

Veikkaisin että menee putsaus hukkaan mutta saahan sitä kokeilla.
Oon huomannut että automaateista menee ehkä keskim. harvemmin. Ei tarvii sitä kaasua lipsutella yhtenään.
Tuo vikahan johtuu ihan mekaanisesta kulumisesta.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa RHa64

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« Vastaus #6 : 06.10.2021, 20:05:39 »
Ajettu harvinaisen vähän 330 tkm

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3159
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaasuläppäyksikkö, sisäinen vika
« Vastaus #7 : 06.10.2021, 20:09:01 »
Vida jos käytössä niin ajaa kaasuläppä kotelon testin läpi niin ei tarvi arpoa onko potentiometri liuskat ehjät.

 

Futurez  Kulkukoira