RallyBaron  Samppasport

Tehoa

  • 5 Vastauksia
  • 1843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa xc90ek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Tehoa
« : 09.10.2021, 20:58:38 »
https://www.ptronic.com/performance-chip-volvo-xc-90-2-4-d5-185.htm       
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta juurikin tästä. Haluan vain jonkun omaa tietoa, ei mitään mutua

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3450
Vs: Tehoa
« Vastaus #1 : 09.10.2021, 21:12:28 »
Halvemmalla hinnalla saa ihan kunnon ohjelman, jossa on otettu huomioon mm. vaihteiston kestävyys. Noita ”huijausbokseja” en laittaisi mistään hinnasta autoon.

Lisäätehoa -niminen firma osaa hommansa.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7126
  • Kaikkee sitä...
Vs: Tehoa
« Vastaus #2 : 09.10.2021, 22:16:08 »
Ja vieläpä tosi kallis huijaus purkki.

Lisää tehoa tai erikoismoottorin softaa koneeseen.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoa
« Vastaus #3 : 11.10.2021, 14:47:29 »
https://www.ptronic.com/performance-chip-volvo-xc-90-2-4-d5-185.htm       
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta juurikin tästä. Haluan vain jonkun omaa tietoa, ei mitään mutua

519 Nm väännöillä on hyvä todennäköisyys paskoa vaihteisto. 185 hv D5-moottorin kanssa vaihteisto on TF-80SC:

"The Aisin AW TF-8# SC series is a 6-speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications and produced by Aisin Seiki. It is designed to handle a maximum of 450 N⋅m (331.9 ft⋅lbf) of torque."

(https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC)

Polestar-optimoinneissa maksimi tuon vaihteiston kanssa käytetty vääntö on 480 Nm (https://engineered.polestar.com/se/product/optimisation/xc70-t6-awd-automatic-2015), eli niissä rajoissa kannattaa pysyä, jos ei halua riskeerata kallista korjaamokäyntiä.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoa
« Vastaus #4 : 11.10.2021, 15:04:15 »
Minulla on ollut jo 15 vuotta ja vajaan 400 tkm '02 D5 manuaalissa asennettuna softana 515 Nm ja edelleen kestänyt. Vaihdoin laatikon öljyt noin 450 tkm ajon jälkeen ja 4 ja 5 vaihteen toiminta parantui. Tuo max momentti on tietysti vähän tulkinnanvarainen, sain lapun kun käytiin Volvo-forumin porukan kanssa penkittämässä Valkeakoskella - mikä lie tuollaisen tarkkuus?

Poissa ratkori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehoa
« Vastaus #5 : 12.10.2021, 05:34:23 »
Vähän vertailupohjaa. Aisin Warner suosittelee öljyn vaihtoväliksi 20000km ajettaessa kuumissa kaupunki olosuhteissa.
 

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo