
Kovasti on ollut ikävä vanhaa edellistä 240iä.
Oon ostellutkin nyt sitten pari kakkosnelosta, molemmat halpoja ruosteisia aihioita.
Toinen on 4-ovinen -86 ja kohtuu helposti tehtävissä liikenteeseen. Toinen on 2-ovinen ja vähän rapeammassa kunnossa, sekä kilvet puuttuu.
Rapsutellaan vähän ja katellaan mitä aletaan rakentamaan.

242:en noudolla aloteltiin viikonloppuna, Seinäjoki-Pietari väliä piti ajaa yli puoleen väliin mutta kyllä se suomen puolella onneksi vielä oli.
Pirssi kärryyn ja kotia kohti. Reipas 800km tuli vetoauton mittariin päiväreissulla.


Koska 242 haettiin 240-tina6 yhdistelmien luvatusta maasta Juvalta, piti kyytiin tietysti ottaa myös takavetomallin 3 litran kutonen ja vähän muuta kilkettä.

Jos nurkissa pyörii aiheeseen sopivia manuaalilaatikoita esim tinakoneen M90, valmiiksi muokattu ZF, Getrag tms niin laitappa viestiä. Tinakoneen kova vauhtipyörä kiinnostaisi kans, samoin jos on hyllyssä bemarin vapari pakosarjaa, M5 läppärunkoja tms..
Tästä tämä jänön reikä taas alkaa...
