Vähän joululomaa pidin autotallista, mutta on nyt rytinällä palattu sorvin ääreen. Kuvia on vähä vähänlaisesti räpsitty, pitää joku ilta kiertää autoa kameran kanssa ja dokumentoida.
Bensatankin sain viimein paikalleen ja tein bensalinjat. Takajarruja on myös kasailtu, ihan vakio kamaa.
Joni- tuli eilen kylään niin saatiin enemmänkin aikaseksi. Bensapumpun sähköt tehtiin niin sai polttoaineen kiertämään. Kun bensavuodot oli uusista linjoista kierretty läpi niin Joni- teki sähköt LH-Jetin johtosarjasta 9pin liittimestä autoon päin kun ei korin johtosarjasta löytynyt sitä liitintä. Bensapumpun rele ja boksit paikalleen, IMMu, tulpat, tulpanjohdot laitettiin paikalleen. Sitten starttailemaan mutta ei edes luvannut yhtään. Todettiin että bensapumppu ei pyöri startatessa joten ehkä triggertieto puuttuu. Anturi käteen ja sielähän oli valtava ruostelastu anturin nokassa. Anturin reijästä paineilmaa vauhtipyörän reikiin konetta pyörittäen, anturi takasin ja kokeilemaan. Nyt pyöri bensapumppu, mutta ei lupaa yhtään vieläkään.
Joku aika räpellettiin syttyjärjestyksen kanssa tuloksetta ja sitten tuli mieleen että eipä haise kyllä bensa yhtään vieläkään. Bensapuoleen alettiin keskittymään niin selvisi että paineensäätin kalvo on paska, vuoti polttoainetta vakuumipuolelle mutta eipä tehnyt muuta. Siitä laitettiin letku vaan pulloon ja varaosaa ostoslistalle. Suutintukki irti ja starttaamaan, todettiin että kaikki suuttimet on ihan täysin jumissa. Koneenhan ostin joltain rallimieheltä, suoraa ajosta ja hyvässä kunnossa kuulemma. Ostohetkellä se kaivettiin tallin takaa puskasta sen näköisenä että oli jonku aikaa jo sielä majoittunut.

Annettiin suuttimille herättelyä suoraa akusta, yksi lähti toimimaan mutta muut pysyi jumissa joten kaikki vaihtoon kun sattui amazonin B200F:stä jääneet vakiosuuttimet olemaan hyllyssä. Suuttimien vaihto ja uudella innolla starttaamaan. Nyt hörähti mutta kävi vaivalloisesti kahdella. Aiemmin räpelletty sytytysjärjestys takasin siihen mitä oli ensin uumoiltu, ja sieltähän se heräs sitten:
https://www.youtube.com/watch?v=RbWBVdkuIuMTulpat on paskaset, tulpanjohdot lyö ihan vähän vaan läpi aina välillä, lambda puuttuu, bensanpaineensäädin kusee pulloon ja muuta pientä. Mutta se käy!!!!!!!

Täytyy hommata osasia jos jonkunlaisia, niputella noita nyt rakenneltuja juttuja valmiimmaksi ja siistimmäksi. Todo listaa jäi ihan hyvin, mutta aika selkeitä hommia.
Semmoinen havainto tehtiin että autossa on sähköinen nopeusmittari, mutta perästä puuttuu anturi, kehineen kaikkineen ihan tyystin. Taidetaan kehitellä etunapaan jonkinlainen triggeri tuota varten.
Muuta selkeää tehtävää nyt lähitulevaisuuteen:
- Vaihdekepin linkuston entraus, edes hieman klappia pienemmäksi ennen kepin asennusta. Laatikko on jo paikallaan.- Kardaanin kasaus paikalleen > Etukardaani paikallaan
- Perän koppa avattiin tarkistusta varten joten se on putsattava ja kasattava takaisin.
- LH-Jetin bokseille kiinnitys
- Moottorin jäähdytys- Sähköflekti > asennettu, johdotettu, sulakerasian plussa puuttuu ja ohjauksen kytkentä boksiin
- Pakoputken valmistus
- Tulpat, johdot