Elo-syyskuun vaihteessa(joko siitä on 2kk

) Tico otti yhteyttä josko olisin käynyt katsomassa/hakemassa pari osaa ehjän näköisestä autosta. Enemmän haastellessa tuli puheeksi josko kävisin katsomassa koko autoa, koska vaikutti sen verran hyväkuntoiselta. Soitin omistajalle ja syy osina myyntiin oli öljypohjan ajaminen kiville. Oli ottanut tietysti katin talteen sen jälkeen

Penkit sekä takavalot oli irrottanut ja kattoluukun oli joku jo ostanut. Tekniikkana B6304 ja automaatti. Lasikattoluukku, ilmastointi, nahkapenkit, nivot, jne. perusvarusteet. Mittarissa reilu 399tkm.
Käytiin kaverin kanssa trailerin kera katsomassa tilannetta ja autohan olikin sama joka oli keväällä myynnissä suht kohtuulliseen hintaan. Oli itselläkin harkinnassa josko olisi ostanut, muttei viitsinyt Länsirannikolle lähteä. Siinä ilmoituksessa oli maininta öljynkärystä ja näkyihän se konehuoneessa. Joku oli silloin ostanut ja myyjä oli ostanut siltä. Kattoluukkua lukuunottamatta osat vaikutti olevan tallella. Penkit pienen ehostuksen tarpeessa mutta hyvät ja koppa hyvinkin siistissä kunnossa. Kuskinovessa ja etulokasuojassa vähän lommoja, muttei sen kummempaa. Ylimaalattu ainakin osittain. Ei mitään syytä purkaa tämän kuntoista laitetta ja katsastuskin on voimassa ensi kesäkuulle. Hyvä ajella talvi ja katsella sen jälkeen mitä tekee

Monesta paikasta näkee, että on pidetty hyvin, jotkut paikat puolestaan on jo aika selkeitä viitteitä tulevasta rappiosta.
Alkuunsa vedin epoksia öljypohjan halkeamiin jotta sai öljyn pysymään sisällä ja koekäytettyä sekä vähän koeajettua. Kone ja loota tuntui pelaavan. Takavalojen kontakteja rassasin ja laitoin ne paikalleen.


Vähän oli halki vaan.

Tuulilasin yläreunaan on tursittu aika rumasti liimamassaa, jätetty listankiinnikkeetkin alle


Renkaita oli taidettu kiusata ihan urakalla:

Käsijarrussa ollut pientä säätöä. Yksi lisää löytyi kahvan luota. Toimii kuitenkin


Xenonit asennettu sumareihin hyvin taidokkaasti. Ei ne kyllä näytä yhtään mihinkään.

Pohja on paria pintaruostepaikkaa lukuunottamatta asiallisessa kuosissa. Hiekkapuhallus odottaa tulevaisuudessa.

Viime perjantaina aloitin sitten huoltopuolen eli vanhan tekniikan tilalle valkean 245:n vanha vaparikone M90 kera. Vaihdoin jousittamattoman sintterin uuteen jousitettuun jottei loota romise niin mahdottomasti. Tehostimenpumppu jäi toistaiseksi pois koska uudempaa ei ollut nurkissa. Pitää pyöritellä tilannetta ilmastoinnin suhteen. Uudemman kompuran kanssa pitäisi tehdä linjojen väliin adapterit, koska etuvedon linjat on rautaa ja vanhempien alumiinia. Vaihtoehtona on rakennella vanhanmallin apulaiteteline paikalleen.


En halunnut käyttää vanhan koneen johtosarjaa, koska se näyttää niin huonolta. Nurkista ei toki löytynyt kuin uudemman 4.4 Motronicin moottorinjohtosarjoja eli pääsi muuttamaan pinnien paikkoja sähkökeskuksen liittimessä. Sunnuntai päivä meni muissa jutuissa ja ilta meni raapiessa miksi tulee vain satunnainen yksinäinen kipinä, eikä bensaa ollenkaan. Lopulta aloin miettimään näinkö pintaruostetta triggerikehässä. Laatikkoa irti ja pyyhkäisin kehän hiomapaperilla puhtaaksi. Yhteen kohtaan oli ehtinyt ~puolen vuoden säilytyksen myötä tulemaan kondenssista sen verran, ettei tainnut anturi vaan pystyä lukemaan

Pääsin toteamaan myös ettei pakosarjan etupuolikas käy oikein sinnepäinkään alkumutkien jälkeen. Moottorintuki tulee sen verran leveälle. Hetken jo ajattelin vakiosarjojen käyttöä, mutta kumminkin tein maanantaina töiden jälkeen etupuolikkaan uusiksi. Oli vähän mallailua. Tokihan olin jo hiekkapuhalluttanut sarjan ja maalannut VHT:lla




Eilen kattoluukun asennuksen yhteydessä korvasin paikalleen roiskastun takapöntön 2,5" ovaalilla ja äänetkin on ihan siedettävät. Etupöntöstä tosin taitaa olla sisäputki irti, koska pärisee siihen malliin.


Kattoluukun sisäpaneeliin kokeilin vinyylimaalia. Kevyellä pyyhkäisyllä tuntui tarttuvan hyvin. Ei tarvitse kovin usein liikutellakaan ja värikin riittää kunhan on tumma. Oli jonkinlainen akrobaattinen operaatio laittaa yksinään paikalleen

Etureunaan taittelin sinkitystä pellistä tukipellin, koska reunuksessa oli pari halkeamaa.


Kattoverhoilu on vielä pois ja vaihdekepin juuressa on vain haitarikumi joten ekstramelua riittää. Joku aiempi omistaja on kumminkin laittanut esim. takapenkin alle äänieristemattoa. Lisääkin voisi laittaa.
Tänään koukkasin töissä ja kulkeehan se ihan hyvin maantielläkin. Perässä on välys jonka huomaa moottorijarrulle siirtyessä. Töiden jälkeen lorotin tankin melkein tyhjäksi ja otin täyteen E85:ttä jotta kulkee vähän järkevämmillä seoksilla(T6 suuttimet ja korkeampi bensanpaine) kuin bensalla

Kaikenlaista joutavaa jäi kirjottamattakin