Autoracing  KL-varaosat

S60 geartronic kyssäri

  • 6 Vastauksia
  • 1069 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
S60 geartronic kyssäri
« : 05.11.2021, 14:14:30 »
Tohdin tässä kysäistä mielipidettä kys laatikosta.
On T-5 vehkeessä kiinni ja tehoja n.300, vääntö rajattu tuonne 390 tuntumaan.

Varsinainen kys. on että joutuuko laatikko kovemmille man.puolella vai eikö ole merkitystä?
Vai onko kenties toisinpäin?

Ainakin vaihdot on melko nopeita manuaalilla kun lappua pitää lattiassa ja tökkii isompaa pesään.
6000 rpm paikkeilla kun vaihtaa niin ei ehdi rajoittimeen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa M.M.A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 geartronic kyssäri
« Vastaus #1 : 05.11.2021, 21:35:46 »
Ei kai siinä muuta eroa ole kuin että manuaalipuolella turbiini lukituu 3 vaihteesta ylöspäin eikä luistata kuten tekee automaattipuolella. Tiedä sitten kumpi on haitallisempaa, luisto vai vedätys kiinteällä. Omassa 2.5T luvattu n.250 lehmää ja väännöt samaa luokkaa n. 380-390Nm. Mitä nyt haluaa uskoa mut makeasti se lähtee kun kuudestakympistä lukitulla kolmosella polkaisee. Vaihtaminen tuntuu aika samalta kummallakin puolella.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: S60 geartronic kyssäri
« Vastaus #2 : 06.11.2021, 09:08:31 »
Lähtee juu ja kyllä se paremmin manuaalipuolella erkanee paikaltaan kuin autom.
Ainakin persdynon ja kellonkin mukaan, riippuu tietenkin vaihtajasta.
Ei sitä oikeen sääliäkään voi jos mennä haluaa.

Saa tähän joku vaihteistoguru antaa pätevän kantansa, minä kun en noista niin paljoa tiedä.
Olen tottunut niitä vaan särkemään.  :P( Kats. nimimerkki) .
« Viimeksi muokattu: 06.11.2021, 09:16:24 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: S60 geartronic kyssäri
« Vastaus #3 : 07.11.2021, 21:56:01 »
Semmosen huomasin että johonkin dieselmalliin ainoa vaihtoehto on geartronic.
C70 2006-2013.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6402
Vs: S60 geartronic kyssäri
« Vastaus #4 : 08.11.2021, 19:34:22 »
Oma filosofia näissä on että paikaltaan kiihdyttely on laatikolle raskaampaa kuin maantienopeuksissa ja dieselissä tuosta 5v laatikosta uskalletaan ottaa jopa 460nm vääntöä ilman että se sen enempää hajoaa. Tärkeää on vaihtaa niitä laatikon öljyjä 60tkm - 80tkm välein niin kestää paremmin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3364
Vs: S60 geartronic kyssäri
« Vastaus #5 : 08.11.2021, 20:12:12 »
Samassa käsityksessä Mustalaatikon kanssa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: S60 geartronic kyssäri
« Vastaus #6 : 09.11.2021, 08:03:05 »
Niin minäkin.


Toisaalta jos ajattelee kiihdytystä ajonopeuksissa man puolella niin ei ainakaan luista kun turbiini on lukossa.
Eihän se mahoton luistokaan kovin hyvää tee.  Semmosta...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy