Autoracing  KL-varaosat

jakopää sekaisin

  • 8 Vastauksia
  • 4500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
jakopää sekaisin
« : 02.12.2011, 20:02:14 »
laittakaapa joku tarkat ohjeet miten saa jakopään kohdalleen kun kaikki hihnatkin on pois ja sekaisin on...... kampiakselilta ei merkkejä löydy vaikka miten etsisi. jostakin luukusta höpöttävät mistä vauhtipyörältä merkkejä löytää mutta kun ei luukkuakaan löydä. auttakaa tyhmää!!!! auto on volvo s80 2.5tdi 99vm.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: jakopää sekaisin
« Vastaus #1 : 02.12.2011, 20:07:34 »
Luukku on oikealla, apukuskin puolella sisälokarissa ( pyörä pois ennen kun näät )
Jos kaikki noi on sekaisin, mitä luettelit, niin jos varma et ole mitä teet, niin vie kunnolliselle pajalle.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: jakopää sekaisin
« Vastaus #2 : 02.12.2011, 21:14:11 »
tiedän kyllä mitä teen kun vain merkkejä löytäisin..... ja tuossa selvisi et eiköhän se ole siellä vauhtipyörän kohalla alhaalla se reikä mistä katellaan se tappi kohalleen

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: jakopää sekaisin
« Vastaus #3 : 02.12.2011, 21:18:30 »
Joo, se kammen merkki on vauhtipyörässä ja sieltä vaihteiston-moottorin välisestä pikku aukosta sen näkee alta päin, aukon reunassa on pieni väkänen, jonka kanssa vauhtipyörän merkki kohdistetaan.

Nokka-akseli menee kohdalleen, kun irroittaa nokka-akselin takapäästä pyörän joka käyttää pumppua.
Nokka-akselin päässä on lovi, joka kohdistetaan täysin suoraan nähden siihen kannen tasoon.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: jakopää sekaisin
« Vastaus #4 : 02.12.2011, 23:23:09 »
Ja pumpulta löytyy merkki omalta "vauhtipyörältään" ja kaveri sille korvakosta. Oli muistaakseni aika hentoisesti merkattu siihen pyörään. Pumpun lukitsemista varten irroitetaan akselin juuresta semmoinen halkaistu prikka ja ruuvataan sit pultti nätisti kiinni. Sillä jää pumpun akseli nakeliin. Muista irroittaa kun kaikki on nipussa ettei siitä tule sorvia :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: jakopää sekaisin
« Vastaus #5 : 06.12.2011, 17:53:35 »
ja niimpä tuli remontti tehtyä... kiitos

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
pumpun ajoitus
« Vastaus #6 : 06.12.2011, 18:05:30 »
jakopääremontin jälkeen rupesi vilkuttelemaan "moottorisysteemi seuraavassa huollossa" kaasua painamalla sammuu tuo valo. auto muuten pelaa normaalisti tosin vedot ehkä hieman kateissa. Johtunekko tämä vaiva tuosta pumpun ajoituksesta???? Loppuviikolla auto menosssa säätöön mutta jos jollakin ollut samanlaista niin mieluusti kuuntelen. hihna oli viittävaille poikki ennen vaihtoa ja vaihtoa ennen tuo häiriö ilmoittelu pikkuhiljaa alkoi lisääntyä, taisi jo silloin sotkea ajoitusta. auto on se s80 99vm

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: jakopää sekaisin
« Vastaus #7 : 06.12.2011, 18:21:10 »
Tämä aloittamasi aihe on ihan hyvä jatkaa kyseinen ongelma loppuun saakka, joten yhdistin uuden aloittamasi aiheen tänne.

Poissa mattitimonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: jakopää sekaisin
« Vastaus #8 : 08.12.2011, 18:59:31 »
ja niin on ajoitus laitettu kohdalleen ja pelaa jälleen kuin unelma.... loppui häiriö valojenkin sytyttely.

 

Futurez  Kulkukoira