Race.fi  Puotilan autokorjaamo

K-jetronicin kylmäkäynnistyssuutin ja lämpö/aikakytkin.

• 7 Vastauksia
  • 1820 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Itselläni on tuossa B230E koneessa vähä pakkasten tultua meinannut olla nihkeetä tuo starttaaminen kun olen e85sella ajellut.
Paineen säätimen olen kesän aikana mulkannut hyvin etanolille mutta nyt kun on -15 pakkasia ollut niin ilman roikkaa on aikas pitkään saanut starttailla! :2funny:

Eli kuinkas saisin napille tuon kylmäkäynnistyssuuttimen jotta voin jo ennen starttia painaa sekunnin pari tavaraa valmiiksi ja pitää sitä käyntiin hörähtämisen jälkeen sen hetken aikaa?

Olenko ymmärtänyt oikein että normaalistihan tuo suutin saa virran startilta, eli sylkee vain pelkästään sen aikaa kuin startti pyörii? Tuo lämpö/aikakytkin normaali tilanteessa vain rajoittaa sen määrän että jos joku starttaa liian kauan lämpötilasta riippuen niin se ei uita konetta täyteen? ::)

Poissa Jabu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: K-jetronicin kylmäkäynnistyssuutin ja lämpö/aikakytkin.
« Vastaus #1 : 02.12.2021, 17:09:59 »
Tuossa tulikin samana ehtoona kaverin kanssa pohdittua vaihtoehtoja niin päädyin tälläiseen ratkaisuun.
Pistetään nyt tännekkin jos sattuu joku muukin haluta askarrella tai ihmetellä näitä juttuja!  ::)

Poissa Panssarivaunu

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #2 : 10.01.2022, 15:42:21 »
Ai oot E85 ajella k-jetillä? kui on toiminut? pitäsköhän itekki kokeilla

Poissa Jabu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 11.01.2022, 12:16:26 »
Juu, eihän tuo sellasenaan toimi tietenkään että pientä paineensäätimen modailuahan tuossa oli ku halusin askarrella! ;D
Muutaman kerran tuli tuo auottua ja lisättyä tai vähennettyä prikkoja välistä mut kylä se säätöihi ittensä lopulta löysi! :)
Tuohon kuvaan piirsin prikkojen sijainnit. Juuriki että saa soppaa paksummalle.
Täysin toimiva kapistus noin, tuo kylmäkäynnistys on ainut mikä nyt etanolille on ominaista, sanotaanko ku menee alle +10 asteen niin rupee huomaan eron, mutta kesäkelillä ei mitään eroa bensalla ajoon. En ole vielä saanut aikaseks tuota nappi ryyppy viritelmääni rakennella mut lohkolämmittin aina kii enne lähtöä ni hyvin on pärjännyt talvellakin. 8)

Poissa Panssarivaunu

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #4 : 14.01.2022, 09:56:33 »
Juu. mulla on seosmittari niin siinä jos arvot pysyy kohdillaan niin vois varman kokeilla? seostahan on helppo säätää. tosin mulla sitten ahtorikastus vetää aika tiukasti rikkaalle.
Määrämitariin kannatta muuten teipin paloja laittaa, sillä kans helppo säätää afr arvoa

Poissa Panssarivaunu

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #5 : 14.01.2022, 10:07:12 »
Siis kuis kulutus sitten? Mut jos moottorin esilämittäisi käyntilämpötilaan niin eikös sen sitten pitäisi käynnistyä ihan noin vaan?

Oma kone b230 turbon männillä 405 kannella ja k-jetronic Turbolla

Poissa Jabu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 19.01.2022, 18:56:08 »
Noniin soppamittarilla se on hyvä katella kohilteen, en muista säädinkö kans sillä suurinpiirtein kohdilleen vai oliko iha pers dynolla! ;D
Juu tuota kartion teippaamista en muistanutkaan mut ite päädyin kikkailemaan iha tuon paineesäätimen kanssa eikä tarvi kuumotella et teipinpalat irtoilis. Parempiha se on ahdoilla vaik reippahasti rikkaalla ku et liika ohkosella, tosin tietty rajansa kaikella!
Tuo on automaatilla niin en ole keksinyt mitään muuta selitystä miksi vei maantielläkin bensaa 10L/100km, tuolla etanolilla on mennyt sen 13L/100km. Aikoinaa sillä säästiki ku bensa hinnat oli 1,7€ paikkeilla ja etanoli rapiaa euron litra, nyt varmaa menee aika samoissa tällä hetkellä ku viimeks tankkasin ni e85 oli 1,479  :buck2:
Ja juu mitä roikan päässä oon pitänyt ni nätisti lähtee kylä pakkasillaki käyntiin sit, ei mitään ihmeellistä siinä. Sillä en tuota ryyppysuutin viritelmää vielä ole aikaseks saanu askarreltuaka ku hyvin pärjännyt ku vaa laittaa tosiaan lämpiään.  :)

Itellä B230K mihin tehty suutinreiät kanteen ja sitten k-jetti kiinni, d nokan olisin lyönyt kesällä kiinni mutta en tiedä mihin olen sen hukannut! :(

Poissa jar-ii

• Grand Luxe
  • **
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
« Vastaus #7 : 29.03.2022, 09:33:55 »
Noihin painesäätimiin olen joskus nähnyt viriteltävän "kiristyksen".

Eli reikä pohjaan, kierre ja pultti siihen ja siitä säädetään  ;D Tai jotenkin noin se toimi... Aikaa joku 7v kun sellainen oli käsissä...
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B20 + M40 -70 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Autodiagnoosi  Carcom Oy