No niin eli nyt on saatu valot sopivaan suuntaan, tuo Vidan kalibrointi on vähän tyhmä, tai sitten anturin säätövara pienempi mitä muistin. Ratkaisu joka tapauksessa oli että
0. sytytysvirrat päällä ja akku latauksessa, auton perä rampeilla
1. säädin umpioista käsisäädöllä valot "keskelle" niin että säätövaraa olisi molempiin suuntiin, mun tapauksessa laskin niitä yläasennosta pari kokonaista säädinmoottorin mutterin kierrosta
2. valokytkimen käyttö nollasta tai kakkosasennosta ykköseen
3. otin takapään korkeusanturin välitangon irti, kalibroin sitten anturin säätelemällä sen vartta käsin ja ajamalla Vidasta REM-yksiköstä kalibroinnin. Jos tanko sojotti suoraan alaspäin, Vida ei suostunut kalibroimaan, tanko aikas horisontaalisesti tai vähän yläviistoon tuli parhaat tulokset
4. valot päälle, kuului säätömoottorien ääntä ja valot nousivat järkevään asentoon. Vartta käsin säätelemällä hain vielä optimaalista kohtaa, vaimon tähystäessä valokuvion korkeutta.
5. välitangon kiinnitys ja kiinnityksen modaus niin että auto pyörillään tasamaalla anturi on siinä optimaalisessa asennossa
6. loppusäätö umpion muttereita kääntämällä

Täytyy sanoa että kun nuo on oikein suunnatut, nuo lähivalo-xenonit on kyllä hyvät! Tuo anturin tangon kiinnitys aiemmin oli vähän epäoptimaalinen, niin en kokeillut edes painaa kuormajousitettua perää alas ja kalibroida niin. Kiitos kaikille pohdiskelusta