Proturbo  Autodiagnoosi

Akun elinikä?

• 5 Vastauksia
  • 3040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Akun elinikä?
« : 04.12.2011, 14:19:44 »
Moi. Minulla on S80 T6 vm. 2001. Siinä on vieläkin alkuperäinen akku, mutta nyt alkaa tuntumaan että sen voimat alkaa loppumaan, olen kerran joutunut sen jo lataamaan että pääsin liikkeelle. Onko 10 vuotta akulle riittävä elinaika, luulen että alkaa olla?

Poissa Putrus

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
    • Pienkoneiden (ja autojen) huollosta
Vs: Akun elinikä?
« Vastaus #1 : 04.12.2011, 17:14:18 »
Kymmenen vuottahan on akulle jo hyvin pitkä ikä, eihän noi uudet kestä kuin muutaman vuoden. Itselläni kesti kanssa alkuperäinen akku tuon 10 vuotta, ostin sitten tilalle samanlaisen siniseltä kun niin kestäviä ovat 8) Kannattaa tosiaan vaihtaa, se saattaa hajota sitten yhtäkkiä, että ei enää ota virtaa vastaan vaikka lataisit.

s73

• Vieras
« Vastaus #2 : 04.12.2011, 19:32:34 »
joo, uusi akku mahdollisimman pian. Saa vielä haluamansa akun, pakkasten kiristyessä kaupan hyllyt tyhjenee ja hinnat tahtoo nousta.  omassa akku  kestää n4v. Kun on lisälämmitin ja akkulaturi lohkolämppärin yhteydessä. 10v. Kestoikä akulla on tosi hyvä.

Poissa Jouk

• De Luxe
  • *
« Vastaus #3 : 05.12.2011, 10:37:45 »
Mulla tuli täys-stoppi vastaan 7 vuoden ikäisenä - auto alkoi vilkutella valoja yksinääin pihalla ja summerit oli kuin hidastetusta elokuvasta... :D

Tarkemmin ajateltuna 7 vuottakin on hyvin, 10 alkaa olemaan jo ihan :o ...
Ex- (Lunastettu 4/2013)
... sekä 2.8 V6-30V-4WD-VW bensakrematorio torsenilla

Poissa ässä60

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 05.12.2011, 11:00:34 »
Itse vaihdoin samanikäiseen alkuperäisen akun uuteen samanlaiseen viime talvena.
sen jälkeen voi startata vain työntämällä (se ei varoita millään tavalla)
Taitaapa olla aika hankalaa, jollei jopa mahdotonta ;D, työntää käyntiin automaattivaihteista autoa. T6, kun on aina automaatilla.

Poissa noviisivolvoilija

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 07.12.2011, 10:35:22 »
Moi, kiitos kommenteista. Tilasin uuden akun, tuovat kohta tohon pihalle ja vaihtavat samantien. Tsekkasin vielä että nykyinen on ihan Volvon alkuperäinen, ja akkuliikkeessä sanoivat että ainakin 2000-vuosimallin S80:een laitetut akut ovat olleet tosi pitkäikäisiä mutta 10-11 vuotta on mille tahansa akulle jo eläkeikä. Akun kyljestä lähtee joku letku mitä en ole ennen huomannut, mutta selvisi että se on joku varoventtiili. Tilasin akun Akku-Expertti Yhtiöt -nimiseltä firmalta, ja jos uusi akku pelittää edes puolet siitä ajasta minkä nykyinen teki, niin olen varsin tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2011, 10:37:29 kirjoittanut noviisivolvoilija »

Carcom Oy  Elekma