Autoracing  KL-varaosat

Binar

  • 3 Vastauksia
  • 4662 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Binar
« : 10.12.2021, 21:27:22 »
Nykyinen käyttöauto 240 D24 on osoittanut olevansa kelpo yksilö pitää pidempäänkin ja muiden varusteiden ohelle myös talven kylmään aikaan kaipaisi hiukan luksusta. Myöskään läheskään aina auto ei ole sähköverkon tavoitettavissa ja -25 ja D24 käynnistys on omanlaisensa operaatio. Tuntuu pahalta keväällä tehtyä moottoria kurittaa :buck2:

Foorumilaisilta löytyi haun perusteella lähinnä yksittäisiä kokemuksia binarista, mutta laajempaa  keskustelua en aiheesta löytänyt.

Binar houkuttelee lähinnä kohtuullisen hankintahintansa ja ainakin ulkoisesti helpolta vaikuttavan asentamisen johdosta.

Ilman sen suurempaa perehtymistä lisälämmittimiin miten hyvin tuollainen 5kw binar riittäisi lämmittämään 240 kokoista hyttiä ja ikivanhaa 6syl rautalohkoa?

Paljonko haukkaa sähköä? Nurkka-ajoa ei juuri tule harrastettua ja akkuna on 72Ah/640A.

Kauko-ohjaus täytyisi tietysti myös hankkia. Lähinnä mietin kaukosäädintä, kuinka pitkälle riittää? Samalla tuon GSM modeeminkin hankkii, mutta ainahan se tuo lisäkustannuksia joutuessaan hankkimaan uuden liittymän.

Yleisestikin kokemuksia binarista, käyttövarmuudesta ja kestävyydestä voisi tähän kerätä. Ei se nyt varmaan aivan toivoton voi olla, kun kerta 18kk takuu myönnetään.

Webastosta on itselläni liian paljon huonoja kokemuksia. Tuntuu liian herkältä laitteelta sillä vetää milloin mihinkäkin vikatilaan ja hinta on 2x binariin verrattuna samoilla herkuilla, joten keskitytään tässä topicissa mieluusti binariin. Eberistä ei itsellä kokemuksia, näyttäisi olevan 5kw teholla ja samoilla varusteilla pari sataa webastoa halvempi.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: Binar
« Vastaus #1 : 11.12.2021, 11:10:34 »
Noita on tullut asennettua useampia ja ihan kelpo laite on. Lämmitysteho riittää kyllä, eikä lämmitintä tarvitse pitää päällä kovemmillakaan pakkasilla kuin 30min.

Virran tarpeesta en osaa tarkemmin sanoa kun en ole koskaan mittaillut, mutta sama periaate pätee akun kokoon kuin muillakin lisälämmittimillä, eli mahdollisimman suuri akku kuin autoon sopii ja ajoaika mielellään vähintään saman verran kuin lämmitysika.

Kaukosäätimestä näissä ei ole kokemusta mutta olettaisin sen saavan yhteyden autoon vähintäänkin muutaman sadan metrin matkalta. GSM-ohjaus on sovelluksen kautta viestillä käskyt lähettävä aparaatti, tosin kohtuu hyvin on toiminut. Ajastimelta GSM-moduulille tulevat johdot saisi olla kyllä pidemmät niin saisi vähän vapaammat kädet sijoittaa moduuli sopivaan paikkaan.

Sanoisin omalla kokemuksella että toimiva paketti kohtuu hintaan, ja asennussarjassakin tulee aikalailla kaikki mitä tarvitsee. Vähän autosta riippuen jotakin pikku nippeliä voi joutua hakemaan muualta, esim. Letkuliittimiä tai pa-putken liittimiä mutta vanhaan Volvoon kaiketi riittää kaikki mitä tulee mukana. Laite itsessään näyttää kyllä tapansa aika äkkiä jos se ei toimi. Ainuttakaan asentamaani en ole joutunut vaihtamaan uuteen. Mahdolliseen vian hakuun laitteesta ei ole kokemusta kun ei ole ollut vielä vikoja. Testeriä tuskin tarvitaan niinkuin noilla kahdella muulla merkillä.

Kun verrataan Webastoon tai eberiin niin onhan binar paljon vanhanaikaisempi, eli yksinkertaisempi, mutta ei se ole kyllä mitenkään huono asia.

Binarin laitan seuraavaan autooni jos siinä ei ole toimivaa lämmitintä valmiina.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • www.vrcf.fi
Vs: Binar
« Vastaus #2 : 11.12.2021, 21:13:36 »
Kun verrataan Webastoon tai eberiin niin onhan binar paljon vanhanaikaisempi, eli yksinkertaisempi, mutta ei se ole kyllä mitenkään huono asia.

Varsinkin tätä toivoin ja mitä kuvista osin päättelin. Tämä on etuna ja ehkä tärkein ominaisuus, kun koko autokin on menneiden vuosikymmenten tekniikkaa. Tarkoitus muutenkin on niin asennuksessa kuin sitten mahdollisten vikojen ilmaantuessa pärjätä ihan omin avuin. Mikä kahdella aiemmin mainitulla merkillä on käytännössä mahdotonta laitteen vetäessä itsensä vikatilaan.

Ymmärsin myös, että matkapuhelinohjaus toimii ainoastaan viestin välityksellä, joka on tosiaan hiukan ehkä tönkkö vuonna 2021, mutta juuri sen takia kun kaveriksi hankkisi kaukosäätimen. Ei tähän hintaan kaikkea voi saada.
Kaukosäätimellä saisi normaalitilanteessa kotoa sisältä aparaatin käyntiin ja erikoistapauksissa kun auto on kauempana saa sen valmiiksi lämpiämään sitten puhelimen välityksellä.

Kuulostaa siis ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Täytyy vuoden vaihteen jälkeen tilata ja asentaa. Täytyy sitten raportoida kokemuksia niin voi muutkin jääräpäiset klassikkovolvoilla ympäri vuoden ajavat miettiä tai olla miettimättä tätä vaihtoehtoa ;)
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
Vs: Binar
« Vastaus #3 : 12.12.2021, 14:05:47 »
Varsinkin tätä toivoin ja mitä kuvista osin päättelin. Tämä on etuna ja ehkä tärkein ominaisuus, kun koko autokin on menneiden vuosikymmenten tekniikkaa. Tarkoitus muutenkin on niin asennuksessa kuin sitten mahdollisten vikojen ilmaantuessa pärjätä ihan omin avuin. Mikä kahdella aiemmin mainitulla merkillä on käytännössä mahdotonta laitteen vetäessä itsensä vikatilaan.

Ymmärsin myös, että matkapuhelinohjaus toimii ainoastaan viestin välityksellä, joka on tosiaan hiukan ehkä tönkkö vuonna 2021, mutta juuri sen takia kun kaveriksi hankkisi kaukosäätimen. Ei tähän hintaan kaikkea voi saada.
Kaukosäätimellä saisi normaalitilanteessa kotoa sisältä aparaatin käyntiin ja erikoistapauksissa kun auto on kauempana saa sen valmiiksi lämpiämään sitten puhelimen välityksellä.


Kuulostaa siis ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Täytyy vuoden vaihteen jälkeen tilata ja asentaa. Täytyy sitten raportoida kokemuksia niin voi muutkin jääräpäiset klassikkovolvoilla ympäri vuoden ajavat miettiä tai olla miettimättä tätä vaihtoehtoa ;)

GSM ohjaus on päin vastoin aivan loistava, todella helppo käyttää. Mitä jollain kaukosäätimellä tekee ? Omassa käytössä en tekisi ainakaan mitään. Kantama ei riittäisi firman parkkipaikalle ja käytän ohjausta välillä useammankin kilometrin päästä naftatankilta kun olen tankkaamassa firman autoa. Himan pihassa voisi käyttää, mutta en koskaan käytä lämmitintä kotona, kun auto on piuhassa. Tuo toimii vaikka 1000km päästä ja voi aina tarkistaa auton tilanteen. Lämmitimen asetusten tekeminen suoraan puhelin sovelluksesta on myös kätevää. Saa kuittauksen käynnistymisestä ja mahdolliset vikailmoitukset, lämmittimen voi myös ajastaa siitä. Sovellus itse on hieman karkea ja uudesta turhaan yritetty tehdä hienomman näköinen. Tykkäsinkin siitä vanhemmasta sovelluksesta paljon enempi kuin tästä uudesta. Itellä Elisan laitenetti 3e/kk siinä, toimii hienosti yhteen  8)

ÄLÄKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KÄYTÄ DNA Pre paid liittymää ohjaamiseen !!!! Ne vievät vaan rahat ja sulkevat liittymän kun sitä ei ole heidän mielestään käytetty soittamiseen. Lyö vaikka mieluummin kirveellä omaan polveen, wituttaa paljon vähempi  >:(

Ainoa minkä tuohon voisi lisätä on se uusi Comfort Control ohjain, itellä on vielä se vanha ryssäläinen, josta ei ymmärrä mitään parhaalla yritykselläkään. Uudempikin on, mutten ole vaihtanut, kun ohjauspaneelin käyttö on niin vähäistä. Omassa käytössä ei ole mitään tarvetta ajastaa autoa, lisäksi GSM-ohjauksella saa päälle/pois millon tahansa. Käytännössä paneelista voi tarkistaa lämpötilan, akkujännitteen, käyntiajan ja sammuttaa sen pois ajossa. Jos on auton vieressä puuhailemassa, niin lämmittimen voi käynnistää/sammuttaa manuaalisesti siitä vaikka silloin kun olen pessyt auton ja kuivailen sitä.

Se piti vielä lisätä, että olen saanut ihan soittamalla neuvoja ja ohjeita jos tulee tarvetta. Sain neuvoja kun asensin kyseisen lämmittimen edellisen jäljille, jonka ohjausyksikkö oli täyttynyt vedellä virheellisen asennuksen takia. Nyt syksyllä kesän jälkeen bensat olivat kuivuneet polttoaineletkuun ja kolmen yrityksen jälkeen tuli vikaakoodi 37 ja lämmitin lukkiutui ->> ota yhteyttä huoltoon. Sain neuvot suoraan puhelimessa kuinka vikakoodit nollataan ja mitä muuta pitää tehdä. Tein neuvotut jutut ja lämmitin alkoi heti toimimaan  8)

Autoterm Binar 5S / Flow 5 on joo ryssäläinen, mutta jos sinulle ei kerrota sitä ja se annetaan sinulle käteen veikkaat sitä varmuudella saksalaiseksi. Samat Bosch vesipumput ja kaikki kun jossain Webastossa. En ota kantaa on parempi tai huonompi kun muut, mutta ajaa asiansa ja hankinta hinnaltaan edullinen muihin verrattuna.
Itelle tuli ihan sen takia että oli autossa kun ostin sen. Ensimmäinen oli asenenttu siten että konehuoneesta valuneet vedet valuivat johtosarjaa myöden suoraan keskusyksikköön. Hankin toisen ja siellä se on kolmatta talvea jo. Eilen kävin juuri vesiletkujen klemmarit läpi ja kiristelin ne kaikki, olihan siinä oma hommansa, mutta sama se olisi ollut muillakin merkeillä.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2021, 14:32:48 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

 

Elekma  Autoracing