Varsinkin tätä toivoin ja mitä kuvista osin päättelin. Tämä on etuna ja ehkä tärkein ominaisuus, kun koko autokin on menneiden vuosikymmenten tekniikkaa. Tarkoitus muutenkin on niin asennuksessa kuin sitten mahdollisten vikojen ilmaantuessa pärjätä ihan omin avuin. Mikä kahdella aiemmin mainitulla merkillä on käytännössä mahdotonta laitteen vetäessä itsensä vikatilaan.
Ymmärsin myös, että matkapuhelinohjaus toimii ainoastaan viestin välityksellä, joka on tosiaan hiukan ehkä tönkkö vuonna 2021, mutta juuri sen takia kun kaveriksi hankkisi kaukosäätimen. Ei tähän hintaan kaikkea voi saada.
Kaukosäätimellä saisi normaalitilanteessa kotoa sisältä aparaatin käyntiin ja erikoistapauksissa kun auto on kauempana saa sen valmiiksi lämpiämään sitten puhelimen välityksellä.
Kuulostaa siis ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. Täytyy vuoden vaihteen jälkeen tilata ja asentaa. Täytyy sitten raportoida kokemuksia niin voi muutkin jääräpäiset klassikkovolvoilla ympäri vuoden ajavat miettiä tai olla miettimättä tätä vaihtoehtoa 
GSM ohjaus on päin vastoin aivan loistava, todella helppo käyttää. Mitä jollain kaukosäätimellä tekee ? Omassa käytössä en tekisi ainakaan mitään. Kantama ei riittäisi firman parkkipaikalle ja käytän ohjausta välillä useammankin kilometrin päästä naftatankilta kun olen tankkaamassa firman autoa. Himan pihassa voisi käyttää, mutta en koskaan käytä lämmitintä kotona, kun auto on piuhassa. Tuo toimii vaikka 1000km päästä ja voi aina tarkistaa auton tilanteen. Lämmitimen asetusten tekeminen suoraan puhelin sovelluksesta on myös kätevää. Saa kuittauksen käynnistymisestä ja mahdolliset vikailmoitukset, lämmittimen voi myös ajastaa siitä. Sovellus itse on hieman karkea ja uudesta turhaan yritetty tehdä hienomman näköinen. Tykkäsinkin siitä vanhemmasta sovelluksesta paljon enempi kuin tästä uudesta. Itellä Elisan laitenetti 3e/kk siinä, toimii hienosti yhteen

ÄLÄKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KÄYTÄ DNA Pre paid liittymää ohjaamiseen !!!! Ne vievät vaan rahat ja sulkevat liittymän kun sitä ei ole heidän mielestään käytetty soittamiseen. Lyö vaikka mieluummin kirveellä omaan polveen, wituttaa paljon vähempi

Ainoa minkä tuohon voisi lisätä on se uusi Comfort Control ohjain, itellä on vielä se vanha ryssäläinen, josta ei ymmärrä mitään parhaalla yritykselläkään. Uudempikin on, mutten ole vaihtanut, kun ohjauspaneelin käyttö on niin vähäistä. Omassa käytössä ei ole mitään tarvetta ajastaa autoa, lisäksi GSM-ohjauksella saa päälle/pois millon tahansa. Käytännössä paneelista voi tarkistaa lämpötilan, akkujännitteen, käyntiajan ja sammuttaa sen pois ajossa. Jos on auton vieressä puuhailemassa, niin lämmittimen voi käynnistää/sammuttaa manuaalisesti siitä vaikka silloin kun olen pessyt auton ja kuivailen sitä.
Se piti vielä lisätä, että olen saanut ihan soittamalla neuvoja ja ohjeita jos tulee tarvetta. Sain neuvoja kun asensin kyseisen lämmittimen edellisen jäljille, jonka ohjausyksikkö oli täyttynyt vedellä virheellisen asennuksen takia. Nyt syksyllä kesän jälkeen bensat olivat kuivuneet polttoaineletkuun ja kolmen yrityksen jälkeen tuli vikaakoodi 37 ja lämmitin lukkiutui ->> ota yhteyttä huoltoon. Sain neuvot suoraan puhelimessa kuinka vikakoodit nollataan ja mitä muuta pitää tehdä. Tein neuvotut jutut ja lämmitin alkoi heti toimimaan
Autoterm Binar 5S / Flow 5 on joo ryssäläinen, mutta jos sinulle ei kerrota sitä ja se annetaan sinulle käteen veikkaat sitä varmuudella saksalaiseksi. Samat Bosch vesipumput ja kaikki kun jossain Webastossa. En ota kantaa on parempi tai huonompi kun muut, mutta ajaa asiansa ja hankinta hinnaltaan edullinen muihin verrattuna.
Itelle tuli ihan sen takia että oli autossa kun ostin sen. Ensimmäinen oli asenenttu siten että konehuoneesta valuneet vedet valuivat johtosarjaa myöden suoraan keskusyksikköön. Hankin toisen ja siellä se on kolmatta talvea jo. Eilen kävin juuri vesiletkujen klemmarit läpi ja kiristelin ne kaikki, olihan siinä oma hommansa, mutta sama se olisi ollut muillakin merkeillä.