Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 bi-fuel 2016, kaasu ''loppuu'' liian aikaisin.

  • 2 Vastauksia
  • 1093 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lohner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Moro,

kelien kylmettyä alkanut auto tehdä sellaista, että toisinaan aamulla käynnistäessä piippaa kaasun loppumisesta vaikka edellisenä päivänä pihaan tullessa kaasua olisikin jäljellä.
On tehnyt sitä riippumatta siitä paljonko kaasua on illalla ollut jäljellä, vaikka olisi lähes täysi.
Ensiksi ajattelin, että vuotaako tyhjäksi yön aikana, mutta ei ole sitä, koska jos tankkaa säiliöt taas täyteen, niin kaasua menee sen verran kun siihen voi olettaakin menevän, eli mitä illalla on ollut jäljellä. Sitten taas menee kaasulla, kunnes jättää yöksi seisomaan.

Onko osunu kellään tällaista oiretta?

Poissa Jeremy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • Volvo V70 2.0 Bi-fuel Aut -13
Vs: V70 bi-fuel 2016, kaasu ''loppuu'' liian aikaisin.
« Vastaus #1 : 04.01.2022, 09:27:37 »
Ei ihan vastaavaa, mutta saman tyylistä. Omassa V70 2013 kaasumittari sekoilee ajoittain, eli näyttää liian tyhjää tankkia. Ei kuitenkaan ole piipannut ja siten siirtynyt bensiinille aiheetta liian aikaisin.  Eilen viimeks ajoin oranssilla valolla noin 140km (normaalisti sillä määrällä ajaa noin 40km). Todellinen määrä olisi pitänyt olla jtn luokkaa pari vihreetää lediä.

Ekaa kertaa ku ton teki niin itsekin säpsähdin, et onko vuotoa, mutta tankatessa kun trippi tulee rutiinisti nollattua, niin paljasti et ei ole. Välillä kelaillu, et tuntuis pakkasilla olevan tuota "oiretta".
Volvo V70 2.0 Bi-fuel Aut -13. Exät: Volvo s60 D5 -04, Volvo S70 2.5 TDI -98, Fiat Punto 1.2 -02, Ford Sierra 1.6 -89

Suzuki intruder VL800C -12, exät: Kawasaki ZX-10R -08, Suzuki GSX-R600 -05

Poissa pevi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 bi-fuel 2016, kaasu ''loppuu'' liian aikaisin.
« Vastaus #2 : 29.01.2024, 10:50:00 »
Moro,

kelien kylmettyä alkanut auto tehdä sellaista, että toisinaan aamulla käynnistäessä piippaa kaasun loppumisesta vaikka edellisenä päivänä pihaan tullessa kaasua olisikin jäljellä.
On tehnyt sitä riippumatta siitä paljonko kaasua on illalla ollut jäljellä, vaikka olisi lähes täysi.
Ensiksi ajattelin, että vuotaako tyhjäksi yön aikana, mutta ei ole sitä, koska jos tankkaa säiliöt taas täyteen, niin kaasua menee sen verran kun siihen voi olettaakin menevän, eli mitä illalla on ollut jäljellä. Sitten taas menee kaasulla, kunnes jättää yöksi seisomaan.

Onko osunu kellään tällaista oiretta?

Aika vanha viesti ja vika lienee jo korjattu, mutta vastataan omaan kokemukseen pohjautuen, jos vielä joku tietoa kaipailee.

Vm 2016 V70ssä on EMER:n painesäädin ja niissä on vikoja! Itsellä ajettu 150 tkm ja vaihtotarve on esiintynyt kahdesti.


Kuvatussa tapauksessa ei ole kaasu loppunut, vaan CNG-järjestelmä menee vikatilaan. Se indikoidaan punaisella valolla ja BIFUEL+HUUTOMERKKIKOLMIO-valolla.

Tila näyttää melkein samalta kuin kaasu olisi loppunut koska indikaattorin valo on vähän epämääräinen. Vikatila poistuu joskus kun autoon lisää kaasua, se jotenkin triggeröi suurpaineista paineanturia ( kolme napainen liitin regulaattorin etuosassa). Vian saa pois päältä myös, kun irrottaa muutaman kerran kyseisen liittimen auton ollessa käynnissä ( ainakin minun ECU on sen kestänyt ). Kun kuuluu voimakas solenoidin ääni on vika poistunut. Nyt kun auton sammuttaa ja odottaa, että CNG indikaattorin valo sammuu ( muutama minuutti ). Nyt auto käynnistyy ja CNG toimii taas jonkin aikaa.

Vika pitäisi korjautua kun EMER:n CNG regulaattorin, tyyppi  C330 vaihtaa uuteen.

« Viimeksi muokattu: 29.01.2024, 10:54:03 kirjoittanut pevi »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron