RallyBaron  Samppasport

v70 D3 16vm -Jäähdytinneste katoaa- *moottori vaihdettu*

• 3 Vastauksia
  • 1481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Curtiswolfe

• De Luxe
  • *
tuossa ollut nyt 5tkm ajan perseen alla 287tkm ajettu taxi johon on moottori vaihdettu 269tkm kohdalla. nyt ajettu sellaiset 18tkm moottorilla joista 5tkm itse. Autosta häviää hitaasti jäähdytin nesteet. Mitään näkyviä vuotoja ei löydy. Ei ole lämmityslaitteita toistaiseksi minkäänlaisia, joten nekään ei voi vuotaa.
Voiko raaka kylmäkäynnistys kovalla pakkasella hävittää nestettä? Auto ei käynnisty aina ihan ekalla eikä tokallakaan kerralla kovissa pakkasissa. Webaston asennukseen auto on menossa, mutta ruuhkan takia sai ajan vasta tammikuun lopulle. Onko jokin tyypillinen paikka mistä nää 4 mukiset voisi nestettä kadottaa? Kyseessä tuonti auto saksasta, mutta tuotu jo vuonna 2017.  Edellinen omistaja sanoi ettei hän joutunut nestettä lisäämään kun asiaa tiedustelin häneltä. Kansivikaa vähän epäilen kun kone on "uusi". Edellisessä koneessa ei myöskään ollut lämmittimiä ja auto sijaitsi tuolloin lapissa  ELK taxina. nyt etelän lämmössä... ex omistaja tuumasi että hetkein sai käyntiin herätellä -30 pakkasilla ilman lämmitystä  :idiot2: pakokaasut ei mielestäni haise j.nesteelle ja vaikka lämpöisenä avaa paisarin korkin ajon jälkeen niin nestepinta ei juurikaan nouse, ja pieni painene pihahdus pääsee kun korkin ottaa pois. Autoonhan on siis vaihdettu vain moottori. muu ympäröivä tekniikka on vanhaa (poislukien jakopää joka luonnollisesti laitettiin samalla uusiksi). Viedäkkö suosiolla huoltoon vai olisiko jotakin paikkaa mistä vielä voisi itse tutkia. Letkuja menee pirusti ristiin rastiin ja mielestäni kaikki olen tarkastanut ja vuotoja ei näy.

Paikalla Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 D3 16vm -Jäähdytinneste katoaa- *moottori vaihdettu*
« Vastaus #1 : 24.12.2021, 23:56:30 »
Egr jäähdytin?

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #2 : 25.12.2021, 00:27:40 »
Sama veikkaus kuin edellä. Selittää myös huonon käynnistyvyyden, jos se syöttää vettä sylinteriin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Curtiswolfe

• De Luxe
  • *
« Vastaus #3 : 25.12.2021, 14:09:05 »
kieltämättä käy järkeensä. egr :ään en ole itse vielä tutustunut oikeastaan koskaan. Tiedän vain että ne venttiilit jumii diiseleissä useasti. Oletetaan että vika on egr jäähdyttimessä. onko siellä joku tiiviste mikä siellä vuotaa vai kennostossa reikä? rakenne ei ole niin tuttu. Joutuu vaihtamaan tämän lauhduttimen vai saako korjattua vai meneekö koko egr homma vaihtoon? -15 pakaksta ja auto ei tahtonut kunnolla käynnistyä. normaalsiti istun autossa, mutta pistin eukon käynnistämään auton ja itse menin taake katsomaan. Valkeaa savuahan sieltä hiukan pöllähti, mutta ei pahasti. Jos ajaa auton lämpimäksi ja menee vaikka töihin niin iltapäivästä auto käynnistyy kuin "palmun alta" vaikka pakkasta olisi. Egr kumminkin on alkuperäinen osa enkä äkkiseltään huolo historiasta löytänyt että sitä olisi edes puhdistettu. Tosin huoltovihko on täynnä leimoja, muttei selitetty mitä niissä on tehty...

Futurez  Kulkukoira