XC70 lähti uudelle omistajalle joulun alla ja viimein sai tämän otettua käyttöön. Mitään oikein järjellistä syytä ei tähän vaihtoon ole muuta kuin, että tämä P2 alusta sopii paremmin omaan käteen kuin P3. Toki saattoi tuo Executive malli tässä vähän houkuttaa myös enemmän.
Auto tuli minulle viallisena, joten laittoa on ollut jo pitkä lista ennen kuin tämän sain ajoon. Vaihteisto oli lämpöisenä lopettanut vetämisen ja siitä tuli sitten hinurikeikka. Syyksi paljastui vaihteiston sisäinen suodatin, joka oli mennyt tukkoon. Vanhan laatikon sai vielä elvytettyä vaihtamalla suodattimen, turbiinin ja puhdistamalla "venttiilipöydän". Nyt vaihteisto pelaa kyllä niin pehmeästi, että ihan ihmetyttää. Siinä saman remontin yhteydessä tein myös jakopään plus vesipumpun, apulaitehihna ja rullat, etualatukivarsien puslat 4kpl ja alapallot, uusi booriholkki ja stefat sille, kulmavaihteeseen uudet öljyt, vetoakseleiden stefat, sekä tyyppivikana oleva ratin kosketinrulla. Historia tästä on hyvin tiedossa aukottoman huoltokirjan kera. Auto on tuotu ruotsista, olikohan 2008-2009 taitteessa suomeen ja ollut täällä yhdellä omistajalla. Niin ja auto on vuosimallia 2007 ja ajettu ostohetkellä 260tkm

Varusteita tässä on aivan riittävästi omaan tarpeeseen ja ylikin, kun kriteereinä oli vain vetokoukku ja neliveto. Sisusta tässä on kyllä omaan silmään niin sopiva tämän auton tyyliin kuin olla ja voi. Ex V70 oli tämän värinen ulkoa myöskin joten ulkopuolestakin tykkään. Eiköhän tällä ratapätkä tule perässä ensi kesänä varsin kivasti ja etenkin mukavasti

Mitään kummempia tälle ei tulla tekemään, muuta kuin pidetään ehjänä ja siistinä. Pientä stailausta lukuunottamatta!
Laitetaan nyt kuitenkin se
TO DO LIST tähän alas
-Peräöljyt vaihtaa
-Haldexin pumppu ja suodatin vaihtaa
TEHTY-Lisävalopaneeli (Lazer Linear 18)
TEHTY-Iso maskin merkki rakennella
-Päiväajovalot sumareiden tilalle
-Kiillotus ja vahaus
-Ehkä uudet umpioiden muovit
-Koirakalteri / lastausverkko
TEHTY-Tunnelmavalaistusta sisälle


Muutamat remonttikuvat tänne muistoksi



