Samppasport  Futurez

B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii - korjattu, IMM entinen

  • 42 Vastauksia
  • 19151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Tästä oli jo aikanaan yksi aihe olemassa mutta foorumin vaihduttua ja oireiden muututtua teen uuden.

Lyhyesti sanottuna tuo mahtava voimanpesä elää nykyisellään vähän omaa elämäänsä sen suhteen että haluaako se antaa voimaa vai ei. Yleisimmin homma menee niin että kun sen ottaa kylmänä (tolpassa lämmitetty on tässä tapauksessa vielä kylmä) parkista kulkuja on niin että hyvä kun tie riittää näin talvikelillä mutta usein jossain vaiheessa matkaa tuntuu että nyt pojat, nyt ei jakseta enää. Kyllähän se käy ja vetää ettei sentään tielle jäädä mutta tuntuu että kunnolla saa polkea ennen kuin liikkuu halutusti. Erikoisuutena joskus (harvemmin) se löytää hyydyttyään taas lisää intoa. Tyhjäkäynti on aavistuksen koholla, lämpimänäkin karvan auki 1000 rpm ja umpikylmänä tietysti vielä enemmän.

Tehovaje ilmenee selvimmin välillä 1500-2500 rpm, tuon yläpuolelle sitä saa aina pakottaa sen verran (M-nokka, jee jee) että paha sanoa yltääkö ongelma sinne asti.

Jos ketään auttaa niin vajaan sadan kilometrin matkalla meni 11 litraa bensaa, tuosta matkasta 80 km puhdasta maantietä ja loput kaupunkiajoa. Sisältää neljä käynnistystä enemmän tai vähemmän kylmänä.

Lambda? Lämpöanturi? Jotain muuta bensaan ja lämpöihin liittyvää vai onko vaan tuuria että kylmänä pelaa ja lämpimänä ei?
« Viimeksi muokattu: 30.10.2011, 13:54:49 kirjoittanut Greycap »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #1 : 02.01.2011, 08:37:20 »
Palaako häiriövalo, tuleeko koodeja ?

Kokeile toimiiko paremmin lambdan tai imm:n pistoke irroitettuna oireen esiintyessä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #2 : 02.01.2011, 16:35:23 »
Onko imuilman esilämmityshärvelit käytössä? Jos on, niin hyvinkin voi olla IMM rikki...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #3 : 02.01.2011, 20:26:21 »
Ei häiriövaloa, vikakoodeja ei ole luettu kun jäätyisi kädet kiinni siihen härveliin tuolla pihalla. Luen kun saan koslan lämpimämpään. Sieltä tulee varmaan ainakin "nopeusanturin signaali puuttuu" koska anturi taitaa olla sökö mutta mielenkiinnolla katsotaan mitä muuta. Johtojen irrottelussa on vähän sama juttu, sitä ei mielellään tee kylmässä ja pimeässä.

Lämpimän ilman putki lensi roskiin puolisentoista vuotta sitten ja oireet alkoivat vasta tänä talvena eli tuskin se on ainakaan syyllinen. Ei toki tarkoita etteikö IMM voi olla rikki.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #4 : 04.01.2011, 12:10:52 »
Vastaavia oireita oli vastaavassa moottorissa ja mulla korjautuivat IMM:n vaihdolla.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #5 : 04.01.2011, 18:03:30 »
Nyt ei kyllä tajua, kävin katsastuttamassa sen, ekalla läpi ja kuulemma hyvät päästöt. En katsonut lappua vielä itse mutta kai ne aika kunnossa on. Miten tämä on mahdollista...

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 563
  • O.V.L.O.V.
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #6 : 08.01.2011, 10:38:19 »
Mulla on samanlaista vikaa havaittavissa. Vetää-ei vedä-vetää-ei vedä. ÄRSYTTÄVÄÄ!!!      >:(
Mulla antaa vikakoodin 2-2-1 eli seos liian laiha osakuormalla. Tarvis kans keksiä että mistä päin alkais penkoon mahdollista vikaa. Ja leimasta kans laakista läpi hyvillä arvoilla.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #7 : 08.01.2011, 11:07:26 »
Mulla on samanlaista vikaa havaittavissa. Vetää-ei vedä-vetää-ei vedä. ÄRSYTTÄVÄÄ!!!      >:(
Mulla antaa vikakoodin 2-2-1 eli seos liian laiha osakuormalla. Tarvis kans keksiä että mistä päin alkais penkoon mahdollista vikaa. Ja leimasta kans laakista läpi hyvillä arvoilla.
imuvuoto tai lambda veikkaan lambda ;)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #8 : 08.01.2011, 13:48:54 »
Laitetaas nuo oman päästöarvot kun muistin hakea lapun autosta, jos näistä vaikka joku jotain keksisi. Mutta vähän paha voi olla läpi menneistä arvoista keksiä...

Tyhjäkäynnillä:
CO% 0
CO2 13,6
HC ppm 7
O2 2,21

Kierroksilla:
CO% 0,01
CO2 15,1
HC ppm 2
O2 0,2

Lambda 1,01

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #9 : 08.01.2011, 14:03:59 »
Tyhjäkäynnin happi on mielestäni liian suuri. Viittaisi pakoputken vuotoon ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

The moose

  • Vieras
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #10 : 08.01.2011, 14:20:33 »
Ei häiriövaloa, vikakoodeja ei ole luettu kun jäätyisi kädet kiinni siihen härveliin tuolla pihalla. Luen kun saan koslan lämpimämpään. Sieltä tulee varmaan ainakin "nopeusanturin signaali puuttuu" koska anturi taitaa olla sökö mutta mielenkiinnolla katsotaan mitä muuta. Johtojen irrottelussa on vähän sama juttu, sitä ei mielellään tee kylmässä ja pimeässä.


F koneen eku tarttee moottorin nopeus signaalin?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #11 : 08.01.2011, 14:28:16 »
F koneen eku tarttee moottorin nopeus signaalin?
tais tarkoittaa nopeusmittarin anturia joka ei edes vikakoodia tee, sen sijaan vauhtipyörän anturi aiheuttaa selviä käyntihäiriöitä rikkoutuessaan  ;)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #12 : 08.01.2011, 14:32:19 »
Ei häiriövaloa, vikakoodeja ei ole luettu kun jäätyisi kädet kiinni siihen härveliin tuolla pihalla. Luen kun saan koslan lämpimämpään. Sieltä tulee varmaan ainakin "nopeusanturin signaali puuttuu" koska anturi taitaa olla sökö mutta mielenkiinnolla katsotaan mitä muuta. Johtojen irrottelussa on vähän sama juttu, sitä ei mielellään tee kylmässä ja pimeässä.

Lämpimän ilman putki lensi roskiin puolisentoista vuotta sitten ja oireet alkoivat vasta tänä talvena eli tuskin se on ainakaan syyllinen. Ei toki tarkoita etteikö IMM voi olla rikki.
lukases ne vikakoodit ;) virrat päälle, lukijan pistoke kakkoseen ja eikun vikakoodit näkyviin

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #13 : 08.01.2011, 16:35:24 »
lainasin tätä aihetta, ku itsellä on semmosia vikoja lh2.4:ssa. ei tule enää virtaa suuttimille ?mökki autona on.syksyllä ajelin viimeksi ja toimi hyvin.20 pakkasta tuli eikä enään käyntiin ole saanut sen jälkeen.mittasin bensapaineen nousi 5bar.laitoin uuden pumpun releen ja johdot,sulakkeet tarkistin,putsasin. mittailin(räpelsin)virtakynällä suuttimen virtajohtoa akun miinukseen virta päällä toiseen tuli virta ja kun toiseen niin katkes virrat kokonaan sen jälkeen suuttimilta eikä pumppukaan äännä startatessa enään :-[  sulakkeet on ehjät meniköhän boksi vai mikähän vaivaa ? auto on 240 2.3 vm91.kiitos jo etukäteen avusta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei
« Vastaus #14 : 08.01.2011, 17:19:30 »
lukases ne vikakoodit ;) virrat päälle, lukijan pistoke kakkoseen ja eikun vikakoodit näkyviin

No juu juu. Tänään juuri pääsin sen verta lämpimään että viitsin sen tehdä ja ensin tuli 3-1-1, sitten 2-3-2, sitten taas 3-1-1 eli muita ei ollut. 3-1-1 on juurikin "Nopeusmittarin signaali puuttuu" mikä nyt olikin täysin odotettavissa koska se anturi on hajalla (liian kallis että viitsi vaihtaa ennen kuin on pakko) ja 2-3-2 on "Lambdasäätö ei toimi (mukautuva)" eli ilmeisesti lambda on tosiaan finaalissa. Erittäin hyvä jos näin on, ainakin vika löytyi eikä ole hirvittävän kallis korjatakaan.

Ja kyllä, pakoputki vuotaa vähäsen akselin ylityksen ja pöntön välistä... jos korjaisi sen nyt samalla.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron