Todistustaakka ei ole sinulla eli vastapuolen pitää todentaa, että softa oli syypää onnettomuuteen. Ts. Mahdoton tehtävä
Ymmärtääkseni muutoskatsastamaton, muokattu ajoneuvo on sellaisenaan tieliikennekelvoton, joten onnea vaan vakuutusyhtiötä vastaan käräjöidessä

Kannattaa myös tutustua direktiiveihin ja pohtia, mitä termi "myynti tai markkinoille saattaminen" tarkoittaa. Jos syyttäjä on oikein ilkeä, istunee myös softan myyjä käräjäsalissa.
Aikoinaan ostettuani toisen ruotsalaisen, sen tuntuma oli perin kuristettu. Raotin kukkaroa, merkkiliike latasi Hirschin softan, vaihdettiin etujarrut isommaksi, takuu säilyi ja paperit kourassa muutoskatsastukseen. Sen kohdalla kaikki on ok. Tässä yhteydessä tehtiin selväksi, että katsastamaton muutos ei ole sovelias. Ymmärtääkseni myös Polestarin asennukseen haetaan leima?
SPA-Volvot kertovat kyllä tehtaalle, kun softaa käydään tohtoroimassa. Auto kerää muutenkin paljon dataa tapahtumista, ja kaikki alaa seuranneet lienevät kuulleet vakuutusyhtiöiden himosta tätä dataa kohtaan. Vielä eivät ole tiedostot auenneet, mutta veikkaan, että yhteisö jossain vaiheessa pistää autotehtaat ruotuun tässäkin asiassa. Lähinnä siis avauksen taustalla oli ihmetys, mitä lukuisille ohjelmoiduille autoille tapahtuu, kun ne vaihtavat omistajaa, ja millä kustannusvaikutuksilla. Kuluttajahan pyrkii nykyisin lieventämään ostokrapulaansa valittamalla mitä merkillisimmistä asioista.
Päästömanipulointi on oma lukunsa, sitä ei lähtökohtaisesti hyvällä katsota ja ilmeisesti asian tiimoilla kulisseissa tapahtuu. Yleensähän mihinkään verotukseen kytkeytyvään vilppiin ei maassamme kovin kevyesti suhtauduta.