Eli kyseessä on jo vanhaltakin foorumilta tuttu vanha raato. auto oli silloin vanhassa kasarikuosissaan, eli puolesta välistä kylkeä ilman rajausta alaosaltaan hopea ja yläosaltaan tummansininen, ruma siis kuin mikä!
nykykuosi onkin lähes yhtäkaru. homma alkoi lähinnä vitsistä, pariviikkoa sitten keksittiin harjoitella auton maalaamista telalla. Homma lähti käyntiin auton purkamisella, kaikki listat, lyhdyt, puskurit, ovenkahvat yms muut veks. sitten ruostekohtien aukiraapimista (niitä muuten riitti!). pahimpien lonttojen paklaamista ja oikomista. tässä vaiheessa jouduttiin siirtymään hiomaan autoa ulkotiloihin, eli pohjat tehtiin la-su välisenä yönä ulkona pakkasessa yhden 300w halogeenin valossa, selittänee siis pohjien puutteellisuuden.
ruostepaikkojen päälle suihkittiin happopohjamaalia, muualle autoon perus harmaata pohjaa. pintavärinä toimi teknos futura 15, eli silkinhimmeä alkydimaali. ekalla yrittämällä telana oli perus mohairtela, jälki oli karmivaa. sitten konepeltiin kokeiltiin perus keinokuitutelaa+tennisukka telanpäälle, jälki oli huomattavasti parempaa. tälläkertaa maalattiin konepelti mattamustaksi, samaten kommandot. tästä innostuneena auto maalattiin samanlaisella telalla nyt vkl uudestaan paremmalla menestyksellä. pohjan ollessa jo keltainen maalia tohti jo hieman ohentaakkin. ohenteena käytettiin tottakai 95e10:ä, käryt oli maalatessa melko asialliset

. auton värin ollessa siis "turvakeltainen" eli kirkkain mitä teknoksen kartasta vain löytyi.
helmoihin vedettiin happomaalia, sen päälle ferrexiä, sitten kiveniskuröpömassaa, viel pitäs vetää tuota futuraa.
nyt koria on alettu kasaamaan. auto on yhtä mätäreikää+loppukasausta vaille leimakuntoinen. hankinnassa on nyt uusi m45 laatikko, uudet kylkilistat ja paljon muuta joista on ostoilmoitukset kierrätyskeskuksessa.
tekniikkana on iki ihana b20a+m45+1030 med 4.1 välkkä. tiedä sitten johtuiko seuraavat visiot väsymyksestä vai maalinohenteena käytetyn bensan höyryistä niin saatiin tekniikkaan hieman visioita. ahtaminen on pyörinyt mielessä jo kauan, nyt osiakin on kertynyt omiin ja kavereiden nurkkiin sen verran että paljosta ei jäisi homma edes kiinni. kokoonpanona seuraavaa:
-b20a vakiokattila, ajettu max 150t.
-garret t25 hyrrä nisun s13:sen 1,8l kattilan kyljestä
-omavalmiste sovite vakio pakosatsiin
-omavalmiste downpipe+loppuputkisto 2.5" kamasta
-r-sport bensapumppu tai mahdollisesti vakiopumpun modaus painetta nostavaksi, tämä kuulemma mahdollista
-stromberggi
-saastekello myöhästämässä sytytystä.
-kuplan accufire kärjetön
-240tbo vakiocooleri
onko jotain mitä pakettiin pitäisi lisätä tai ottaa pois, pudjetti pidetään matalana. kuvia laitan jahka joskus niitä saan kamerasta ulos.