Katos, tuota en ole ajatellutkaan että tekis niinku sierrapojat ja vetäis uretaanit ja siihen kuiduttais mahd. alkuperäistävastaavan.
Eli lasikuituhan on periaatteessa 3 komponentistä koostuvaa. Tarvitset kuitumattoa, sitä on eri paksuista 0,1-0,2-0,4-0,6mm noin yleisesti, ja puhutaan "satasesta, kakssatasesta, nelisatasasesta ja kuussatasesta". 0,6mm ei käytetä muualla kun suoralla pinnalla, 0,1-0,2mm menee sit esim noissa nurkissa. 0,2mm on hyvä tuollaiseen. Tarvitset 4-8 kerrosta yhteensä.
Sitten maton lisäksi on hartsi, ja siihen tarvitaan kovetetta 1% luokkaa jotta se kovettuu, kovetteen määrää lisätään kylmemmässä käyttölämpötilassa 3% asti kun ollaan 0ºc nurkilla ja lämpöilmapuhallin tekee kuivattamiselle ihmeitä.
Eli eka hartsia tuohon uretaanin päälle, sit matto, sit hartsia, mattoa, hartsia kunnes on tarpeeks vahva. Lopuksi päälle TOPCOAT, ei topgoat (=huippuvuohi

). Gelcoat on sama kun topcoat, vaan että siinä EI ole vahaa/parafiinia seassa kuten topcoatissa on 5% jotta topcoat ei läpäisisi kosteutta kuten gelcoat tekee.
Itse tein omaan raaseriin etuhiekkapellin (puskurin alla oleva) lasikuidusta, ostin uuden hiekkapellin,
vahasin sen, siihen päälle topcoat, hartsia ja lasikuitumattoa 5 kerrosta, annoin kuivua ja irrotin. VVahasin muotin sisältä reilusti, ja sit taas topcoatia, hartsia ja mattoa ja kuivasin ja irrtotin, ni parissa tunnissa mulla oli uus kuitunen etuhelma.
Olen itekkin yrittäny saada etu ja takahelmoja käsiini (sivuhelmat löytyy), mutta ei oo onnistunu. Alkuperäiset ovat lasikuitua.
Seuraan innolla, päivitä topiccia tiheään!
Olisin vaikka mitä maksanut jotta olisin saanut lainata tai ostaa korisarjan (olin jopa ostamassa koko hiivatin auton sentakia), mutta ei ei ei, kaikki korisarjat ja autot on kiven alla.