Auto S40 2.0d -08, 315 tkm ajettu. Tietojeni mukaan vakio.
Aamulla tuli tauluun "moottorijärj. vaatii huollon". Töiden jälkeen vikakoodit lukuun, ja tähän liittyvänä aktiivinen koodi ECM-0234 Turbo control - pressure too high.
Ahtopaineensäätösolenoidi vaihdettu n. vuosi sitten uuteen toista vikaa selvittäessä. Pitää jatkaa mekaanisen puolen tutkimista huomenna, mutta ajattelin lämpimikseni kysellä ja raportoida tänne. Livedataa lukemalla sekä pyydetty että toteutunut paine on ja pysyy 2500 hPa (2,5 bar) kohdalla - onko tämä normaali ilmiö vikatilassa vai selvitetäänkö vikaa seuraavaksi paineantureista tai johtosarjasta?

Näillä kilometreilla ei ole toki mahdotonta mekaaninen vika esim. vnt-mekanismissa.