No niin, auton kanssahan tilanne on sellainen, että kävi hehkujen vaihdolla ja samassa rytäkässä oli tarkoitus että korjaamolla kattovat tuon dpf:n tilanteen ja että sekin vaihdetaan jos tarvis vaatii, että tsekkaavat ensin ettei ole jotain muuta vikaa. Öljyt ja suodattimen vaihtelin autoon itse, ne olikin tuosta jatkuvasta poltosta reilun 10tkm jälkeen aika mustat ja ylärajassa.
Käynnistyminen ei hehkujen vaihdolla juurikaan parantunut.
Dpf:ä eivät korjaamolla vaihtaneet, sanoivat että paine-eroheittoja ja katkoksia on paljon joten epäilivät joko anturi tai johtosarjavikaa ja ehdottivat autosähkömiehelle tsekattavaksi vientiä. Lisäksi autosta löytyy vikakoodit P2263, P0341, P2002 ja viimeisimpänä omalla obd bluetooth palikalla löytyi myös P0406. Eli noitahan on nyt sitten tosiaan ahdoista nokka-akselin kautta egr ja dpf ongelmiin. Auto kuitenkin toimii niitä tiuhoja polttoja ja kylmäkäynnistyksiä lukuunottamatta normaalisti. Kylmäkäynnistyksessä tosiaan myös nakuttaa hetken aikaa, tai siltä ainakin itsestä kuulostaa.
Tänään hetken aikaa seisottua virrat autossa tuli myös matalan akkujännitteen herja näytölle. Mistähän näitä kannattaisi alkaa selvimään?
