Proturbo  Autodiagnoosi

DPF polttokysymys

• 17 Vastauksia
  • 4278 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teinipajero

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Kasipätkä
Vs: DPF polttokysymys
« Vastaus #15 : 26.02.2022, 14:12:44 »
Tässä tuli riittävän paljon tietoa asiaan, joka oli aikaisemmin arvoitus. Maskipeitto/peitot on ollut kaikissa autoissani talviajan, sen kertoo maalaisjärkikin. Eläkeläisenä varmasti toisissa olosuhteissa olisi aikaa, mutta olen neliraajahalvaantuneen vaimoni omaishoitaja, joten "vapaata" aikaa ei päivään paljoa jää, on muutakin mietittävää kuin pakoputket... ::). Kiitos vinkeistä
Itse olen huomannut, että taajamissa pöristellessä palaneen kumin käry tulee helpommin. Sen jälkeen kun otin ajoreitilleni säännöllisen 10-15km pätkän 100km/h rajoituksella olevaa tietä, niin nenään asti ulottuva käryttely on vähentynyt. Oletan että poltto tapahtuu tuolloin ajaessa. Kilometrejä ei tule kuin reilu 10tkm vuodessa ja ongelmia ei ole polton suhteen ollut. Aktiivista webaston käyttöä on myös, jos se lisää tuota poltettavaa.

Ot: Teet hienoa työtä, arvostan.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2022, 14:14:47 kirjoittanut Teinipajero »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa joogi

• VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 27.02.2022, 16:00:46 »
Kiitos Teinipajero ja muutkin vastaajat. Teen säännöllisemmin näitä lenkkejä, olenkin ihmetellyt ajoittain käryä, mutten osannut ydistää, että oli varmaan poltto menossa. Webasto kun herää tarpeen vaatiessa lisälämmön tuottamiseen ja se on kaikki minulle uutta.

Poissa allwinner

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 28.02.2022, 07:01:32 »
Webastoa en käytä automaatti asennossa omassani lisää lyhyt käyttöä sille ja se ei ole lämmittimelle hyvä juttu aina min 20 min webastolle käyttöä

RallyBaron  Samppasport