Runkolaakereiden halkaisijassa on 0,5mm eroa ja päittäislaakerin leveydessä eroa peräti 4mm. Runkolinja pitää siis myös hioa alikokoon ja päittäislaakerin sovittamiseksi on kaksi vaihtoehtoa.
1. Hitsaa sopivan paksuisen renkaan kiini kampiakseliin, jotta kaulan saa sopivan kapeaksi. Rengas pitää tietysti olla kahdesta puolikkaasta, jotta sen saa paikalleen.
2. Koneistaa lohkosta viimeisen runkopukin reiän kymppisarjan mitoille ja laittaa päittäislaakeriksi kymppisarjan laakerin. Tämä vaihtoehto ei vaadi viimeisen runkokaulan hiomista alikokoon.
Laakerin ja lohkon väliin pitää laittaa myös täyterengas, jotta laakeri on jämpit paikkaansa. Hieman ehkä monimutkaisempi ratkaisu, mutta etuna on se, että akselia ei tarvitse hitsata. Eikä myöskään tule liukuvaa pitaa omatekoisista renkaista, kun eihän ne siellä laakerin ja lohkon välissä mihinkään pyöri.