Hmm, voisko kyseessä olla korjausta tarvitseva oire eli yliahtaminen jos turbon siivet jumittaa?
Auto meni kerran vikatilaan kiihdyttäessä ja tehot katosi. Tehot palautui kuitenkin seuraavassa startissa.
En löytänyt putkista suhinoita, kuuntelin myös alakautta.
Aiemmassa postauksessa kerroit että sihisee kun matalilla kierroksilla kiihdyttää. Turboon voi olla vaikea saada painetta paikallaan ollessa, jarrua vasten D:llä ei vielä ahda paljoa.
Jos putkissa ei silmillä havaittavia reikiä ole, voihan turbon säädöt jumittaa. Itse vaihdoin garrett’in vaihtoahtimen kesällä, tosin vanhempaan malliin jossa siipien ohjaus alipaineella - sinulla ’06 sähköinen ohjaus. Alkuperäinen turbo (silloin noin 550 tkm) sai systeemin vikatilaan reippaammissa kiihdytyksissä.
Ostin uuden turbotekniikka.fi ja asensin itse. Asennus on paljon helpompaa kuin äkkiseltään kuvittelisi.
Nyt pelaa ja kulkee, ei kertaakaan vikatilaan 5000 km ajolla.