No niin, toivotaan, että tämä on loppuraportti. Nyt reilu 200km ilman vikoja ja todella toivon, että tämä oli tässä.
Eli lopulta vika oli solenoidissa. Koko vika piti korjata "vain" oikeassa järjestyksessä. Toinen auto tuli kuntoon siis lopulta Haldex ohjaimen vaihdolla ja sen softauksella, mutta sitä ennen autoon oli tosiaan vaihdettu solenoidi (+käytetty perä auki, jne, jne, jne). Minun autoon solenoidi putsattiin ultralla ja testattiin pöydällä. Joka tapauksessa molemmissa autoissa oli alunperin myös se ohjainlaite rikki ja Sercapin mukaan molemmissa oli rautavika eli he eivät pystyneet sitä huoltamaan.
Jotenkin siis näyttää siltä (huom. näyttää, ei kukaan pysty todistamaan), että kun tuo solenoidi menee rikki ja nuo vikakoodit tulee päälle niin se jossain vaiheessa rikkoo tuon Haldex ohjainlaitteen ellei heti nappaa sulaketta pois Haldexilta. Pelkäsin siis tätä kun uuden ohjainlaitteen asennuksen jälkeen tuli nuo vikakoodit, tosin nappasin 30km ajon jälkeen sulakkeen irti. Huom. Rikkinäinen solenoidi siis toimii pöydällä 12 voltilla, mutta jotain siinä on pielessä.
Oireina siis molemmissa autoissa nuo alussa mainitut vikakoodit ja perän jykeltäminen eli jyrkkään kääntäessä tuntuu että on jumissa ja muutenkin jyrisee. Paine meni siis heti sinne perään auton käynnistyksessä.
Seuraan tilannetta, mutta kuten sanoin, todella toivon, että tämä oli tässä.