Kantta en vielä lähtenyt irroittamaan mutta otin virranjakajan pöydälle ja purin sen. Toinen pienistä jousista mekaanisen ennakonsäädön mekanisimissa oli irti mutta en ole varma onko irronnut aiemmin vai nyt purkaessa.
Huomenna koitan kasailla jakajan uudestaan ja katsotaan oliko siitä kiinni vai ei.
Gunsonin Colortune testitulpan laitoin tilaukseen (suositusten myötä). Josko sillä saisi säätöihin paremmin tolkkua.
Itse pari jakajaa purkaneena niin molemmista on ollu toisen jousen kiinnitys kohta kulunut poikki.
Toisen hitsailin kasaan samalla kun ennakkoja rajoitin.
Myös ne tapit joissa painot on kiinni/joiden ympäri paino liikkuu on kulunu ollu liki puoliväliin.
Harvinaisen hankala purkaa jakajasta se C-klipsi pois joka pitää akselin ylempää osaa paikallaan joka keskipakoennakolla liikkuu.
Ainoo millä ite oon saanu irtoon niin kuten netistä löysin niin halolla hakkaamalla on C-klipsi irronnu.
Tossa viä linkki ohjeeseen.
https://www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%20from%20Scratch.htmTuo ilman jousta heiluva paino voi kyllä tehdä ääntä mutta ei luulis että noin kovaa mutta mistä näitä tietää! Toivottavasti selviää,ei näitä satasarjalaisia o ikinä liikaa ollu liikennöimäsä,varsinkaan noin siistejä ku toi sun

Toivottavasti äänen lähde ratkee!