Juu elikkäs nyt on hukkahävösessä ahdot. Ahtoa löytyy kyllä kun runttaa lappua lattiaan mutta heti kun ajetaan tasakaasulla niin menee alipaineen puolelle. Hukkiksen kello ei vuoda mutta säädöstä ei ole tietoa kun ei ole käspumppua millä laittais painetta kelloon ja säätäis tankoa. Vakio By-pässiä en ole testannu vielä, pitää kaivella sen letku esille ensin.

Vika kohteita voi olla letkut, välijäähy, TCV, Bypass ja tuo hukkaportti. Paikallaan kun kähäyttää niin ei ainakaan kuulu ylimääräisiä suhinoita että vuotais välijäähy/letkut, eikä ole muoviputketkaan halki kun kädellä kävi läpihte. Sitten joukko tyhmiä kysymyksiä...
1. Hukkaportti on kiinni, kunnes ollaan säädetyssä ahtopaineessa = säädetään turbon paine ??
2. Bypass toimii vasta kun löysätään kaasu nopeasti, ei tule paineiskua turbolle/sen siiville ??
Kyseisessä kuvassa siniseen letkuun tulee alipaine joka on yhteydessä keltaiseen letkuun, eli tässä tapauksessa vedetään hukkaportti kiinni ? ja punaiseen tulee ahtopaine joka sitten alkaa painamaan hukkista auki, eikös vain ? ja tuo TCV saa tietonsa ECM:ltä joka saa tiedon ahtopaineen tunnistemelta joka on kaasuläpälle menevässä putkessa.
Olenko ihan kujalla tässä hommassa? Mulla on Pierburg mallin TCV joka näissä vissiin aika yleinen vian syy vai kuinka