RallyBaron  Samppasport

5-vaihteisen automaatin sopeutus

• 2 Vastauksia
  • 732 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M.M.A

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
5-vaihteisen automaatin sopeutus
« : 07.07.2022, 15:21:45 »
Kysyn kun ei haulla tulosta löytynyt. Eikä oikein netin syövereistäkään. Kysymys lopussa.

Eli sopeutus aktivoitu ja ajot ajettu. Sain keltaisen kolmion syttymään joka ylös-ja alasvaihdolla eri kierrosalueilla sekä R ja D vaihdettaessa. Neutral controlia mulla ei olekaan käytössä. Vaihdot tuntui tosi hyviltä.

MUTTA. Muistan volvomekaanikon sanoneen että auto ilmoittaa viestillä sopeutusajon päättymisestä. Vida ei kerro muuta kuin että sopeutustila on voimassa ajojakson ajan eli siihen asti kun moottori sammutetaan. Samoin keltaisen kolmion on sytyttävä tai vaihdon laadun oltava riittävä, eli kolmiota ei ymmärtääkseni ole pakko saada syttymään. Joten koska mulla kolmio syttyi aina  ja vaihdot hyvät niin auto tyytyväisenä katokseen.

Mulla auto näytti koko ajan viestiä öljyjen lämmöistä kuten kuuluu, ei mitään muuta. Joten jäikö opitut vaihdot nyt muistiin??? Puhuiko volvomekaanikko ohi suunsa?

Joku varmaan osaa sanoa kun näitä on useat tehneet.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2022, 15:37:28 kirjoittanut M.M.A »

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
Vs: 5-vaihteisen automaatin sopeutus
« Vastaus #1 : 07.07.2022, 15:58:25 »
Auto ei erikseen ilmoita sopeutuksen päättymisestä  joten ei huolta sen suhteen. Kaikki hyvin siis.

Poissa M.M.A

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 5-vaihteisen automaatin sopeutus
« Vastaus #2 : 07.07.2022, 16:33:16 »
Auto ei erikseen ilmoita sopeutuksen päättymisestä  joten ei huolta sen suhteen. Kaikki hyvin siis.

Kiitos. Näin ajattelinkin mut hyvä varmistaa. Ohje on niin selkeä eikä siinä mainita sellaisesta mitään. Lyhyesti, ajetaan ohjeiden mukaan niin kauan kunnes vaihdot menee hyvin, sitten auto parkkiin ja sammuksiin-> ajojakso päättynyt.

Jäi vaan hämäämään mekaanikon sanomiset.

Proturbo  Autodiagnoosi