päästiin tässäkin taas vauhtiin 
vähä sama asia, kun aletaan öljykeskustelu... tai öljynsuodattimista vääntää...
minusta camber ja caster säätyy kyllä näissäkin. ainakin hivenen. vaatii vähän viitseliäisyyttä. yläpäästä säätyy. ehkäpä viilaakin saa käyttää...
eikä sitä auraustakaan saa kepillä kohdilleen, jos tismalleen oikeaan haluaa. eriasia on ne yksilöt, jotka vielä milleistä siinä puhuvat...
kolmen vuoden välein säädätettynä maksaa 20 euroa vuotta kohden. ei ne 10 raidetangonpäätkään pitempään kestä. taatusti ovat vaihtokunnossa viimeistään tuon 3v./75 tkm:n jälkeen.
En nyt ajatellut vääntöön lähteä, mutta...

Toki säätö onnistuu, jos haluaa, mutta miksi haluaisin, kun auto kulkee suoraan ja renkaat kuluvat tasaisesti? Ja kyllä, milleistä puhutaan ja vakiovanteiden kanssa 2mm on 2astetta. Ei siellä rengasliikkeessäkään laser-suuntauslaitteen käyttäjä ala pultinreikiä viilaamaan, vaan toteaa vaan, että säätäömahdollisuutta ei ole

Toki joku (sinä?) voi olla niin onnellisessa aemassa, että pääsee itse säätämään autonsa ajan kanssa kunnon laitteilla, mutta omalla kohdalla remontit tehdään pienellä budjetilla, johon ei sovi nelipyöräsuuntaus jokaisen alustanosan vaihdon jälkeen, kun usein voi käydä niin, että ensin vaihdetaan alapallo ja viikko siitä menee raidetangon pää. Sitten iskarit, toinen alapallo, toinen rt-pää jne...
Viimeksi vaihdettiin alapallot ja rt-päät samalla kertaa ja säätö jätettiin tekemättä, myöhemmin huomattiin liika haritus, jonka takia kiireellä vaihdettiin renkaat ja teetettiin 60 euron säätö. Siitä kaksi viikkoa iskarit tuomittiin vaihtoon, jolloin vasta tehty säätö meni hukkkaan.
Ja en muuten ole mitään puukeppiä mittaukseen käyttänyt, vaan metallista valmistettua laitetta, jolla saa tarkan mitan vanteiden kehien väliltä ensin navan takapuolelta ja sitten etupuolelta. Vähän kuin iso tönäri, itseasiassa tönärillä se mitta katsotaankin.
Ja on olemassa myös autoja, joihin säätö laser-laitteilla ei onnistu, esim. vanhat jenkit; milläs kiinnität mittalaitteen takapyörään, joka on piilossa lokarin alla? Kyllä nekin saa suoraan kulkemaan
