Näin vuoden omistuksen jälkeen aloitetaampa tämäkin.
Eli autona vm 2002 V70. Auto ostettu 2021 kesäkuun loppupuolella Silloisen ajokin oikutteluun väsyneenä. Voiman lähteenä 170hv vapaahengitteinen AisinWarnerin 5 vaihteisella mehulingolla varustettuna. Varusteilla ei pääse pröystäilemään. Automaatti ilmastointi, vakionopeuden säädin ja sportti penkit jäävät ainoiksi mainitsemien arvoisiksi.
Alkajaisiksi vetokouttu sai lähteä koukunrungon hitsauksien ratkeamista johtuen ja tilalle 2kpl valoja lisä peruutus valoiksi. Lisäksi katolle eksyi 2kpl Bilteman noin 300 milliä leveitä paneeleita.


Ostohetkellä autossa oli vain alla olevat kesärenkaat vanteineen joten talveksi olikin renkaiden ja vanteiden osto edessä. Lappeenrannasta löytyi torin kautta edullisesti Barzetan 16" vanteet pinkiksi maalattuina ja kohtuullisilla nastarenkailla. Syynä maalaukselle oli ollut perheen 6v taiteilijan innostus ja kyseiset vanteet olivat olleet uhrattavissa koska olivat tarpeetomat valmiiksi.

Seuraava isompi operaatio olikin talvella syylärin vaihto. Tässä tilanteessa ei kuluja liikaa mietitty joten uusi osa haettiin merkkiliikkeestä, hintaa OEM kennolla 415€ + pikalukot laatikon jäähdytys letkuille. Auton keula pukkien päällä lattialla tehdessä operaatioon tuhrautui noin pari tuntia. Viimein antautuessaan ei ennakko varoituksia vaan laski kaikki nesteet pihalle kerrasta. Tässä vaiheessa uusi kenno olikin jo valmiiksi hankittu.
Seuraava olikin sitten laturin vuoro. Missään vaiheessa ei latausta lopettanut mutta jokin oli sisällä irti ja piti hyvin ikävän kalkatuksen pyöriessään. Tähän löytyi sopivasti Mikkelin Romumetallilta käypänen purku osa.



Keväällä vähän ennen katsastusta vielä oli takajarrujen vuoro. Kengät, levyt, palat sekä asennus sarjat kumpiinkin. Samassa rytäkässä käsijarrun H palat vaihtuivat säädettäviin.




Etupuskurin ja palkin välissä sijainneet muoviosat saivat vuoden aikana lähteä huonon kuntonsa takia kuten myös etu sumuvalot. Samaten kontin sivulaseihin eksyi 3D hiilikuitu kalvot, näissä ei kehumista(sellaisen saa kuin itse tekee).


Nyt heinäkuun lopulla tämän piti jäädä kakkos auton virkaa toimittamaan jos ei myytyä olisi saanut kun tuli hankittua kaveriksi -07 Focus C-max. Tässä taas emänmän työ kuvioiden muutoksen takia tämä jääkin itselle edelleen täys veriseksi käyttö autoksi Voortin mennessä emännän kulkineeksi pidemmän työ matkan johdosta. Eli jahka saa tuon ääntävän etuoyörän laakerin vaihdettua niin kilometritehdas kutsuu jälleen.
Viimeisestä kuvasta poiketen kattopaneelit ovat irrotettuina varadtossa.

Ja ajettuhan tällä on tällä hetkellä 473 tuhatta ja risat päälle.