Morjesta
Kyseessä siis Volvo S40 T5 2004 automaatti
ja kiertokangenlaakeri vika.Ei varmaan kannata korjata?elikkäs pääsee varmaan helpommalla kun hommaa uuden moottorin vaikka näkyy olevan kiven alla.Elikkäs kysymys kuuluu että sopiiko V50 moottori? Automaatti täytyy olla?Käykö awd.n moottori? Onko ideoita mistä kannattaa kysellä?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Taisi tulla väärälle osastolle kyseessä siis uudemman mallin S40
SAA SIIRTÄÄ OIKEALLE OSASTOLLE
Jos vertaa kiertokangen laakerinvian korjausta työnä siihen, että hankit vaihtomoottorin niin minusta kannattaa korjata vanha. Siis suurin työ on irrottaa ja asentaa moottori. Vanha moottori pukkiin, öljypohja pois, viet kampiakselin koneistukseen ja asennat uudet laakerit.
Varaosien hinta on vähäinen jos toisessa vaakakupissa on vaihtomoottorin hankintahinta.
Tässä on hyvä pitää mielessä, että ne kiertokankien laakerit (liuskat) on alikoon, ei ylikoon koska koneistuksessa materiaalia poistetaan.
Ennen kuin aloittaa mitään, kannattaa kysyä saako esim. Biliasta noita laakereita. Itse korjasin S40 1.8 koneesta nuo, kone on Fordin eikä Biliassa tiedetty laakereista mitään. Mikä kone T5:ssa on?
Remontista on jo vuosia mutta muistelen, että nämä tilasin 1.8 Duratec koneeseen, ihan malliksi miltä näyttävät. Asennus on helppo. 0,25mm undersize (u/s)
https://www.burtonpower.com/mains-bearing-set-ford-duratec-he-i4-0-25mm-u-s-fd139-25.html