Futurez  Kulkukoira

Bensansuodattimen banjoliitännät

  • 8 Vastauksia
  • 1204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
Bensansuodattimen banjoliitännät
« : 20.09.2022, 17:39:55 »
Mitä kokoa ovat 740/940 bensafiltterin lähdön banjoliittimet ja pultit? Näyttää sen verran rapealta että pitää uusia nekin filtterin vaihdon yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2022, 17:49:50 kirjoittanut Mikey_Rotten »
Volvo S40/V40

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4521
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #1 : 20.09.2022, 18:14:53 »
940 letku oli 6mm hydromarketin mittatuloksen mukaan. Tulo on M14x1,5 ja lähtö on M12x1,5.

Poissa Steffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #2 : 25.09.2022, 18:45:39 »
Itse laitoin Volvo 850 suodattimen ja uudet letkut siihen klemmareilla. Suodatin kävi mitoiltaan telineeseen.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #3 : 25.09.2022, 21:10:46 »
Itse laitoin Volvo 850 suodattimen ja uudet letkut siihen klemmareilla. Suodatin kävi mitoiltaan telineeseen.

Jotain tällaista ratkaisua voi lämpimästi suositella.

Banjoliitin toimii hydrauliikassa, mutta on bensiininsiirtoon järjetön ratkaisu.

2015 uusin Seiskan suodatin- ja pumpputelineeseen kaiken, eikä niitä perkeleitä tahdo saada pitämään edes uusilla osilla.

Nippa + kumiletku harvemmin tuottaa ongelmia.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #4 : 02.10.2022, 11:23:47 »
Banjoliitännässä ei ole yhtään mitään vikaa kun osat ovat ehjiä. Ei ne voi ihan huonoja olla jos ne ovat siellä auton alla pysyneet parikytävuotta. Syy miksi niitä ei vanhemmiten saa tiiviiksi on yksinkertainen. Tiivistepinta mikä banjossa on ne suoraksi koneistetut kyljet muuten pyöreässä banjossa. yli 20 vuodessa se pyöreä osuus ruostuu ja siten siitä lähtee matskua pois. Jolloin tämä koneistettu pintakin kutistuu. Se on tiivis niin kauan kun se on vanhassa tiivisteessään avaamatta mutta aivan turha on koittaa sillä millin levyisellä tiivistepinnalla tiivistää mitään uutta kuparitiivistettä. Ainoa ratkaisu on vaihtaa uudet liittimen osat. Sitten se on tiivis taas ja pitkään.

Jotta ymmärtää mitä tarkoitan on syytä laittaa myös kuva
S80 -07

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #5 : 02.10.2022, 11:55:18 »
Finjector möi sitten vissiin paskoja uusia liittimiä... ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8043
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #6 : 02.10.2022, 12:33:03 »
Kyllähän banjoliitos on täysin toimiva ratkaisu. Kiristämällä liikaa saa senkin vuotamaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #7 : 02.10.2022, 19:40:53 »
Lööjäsin rikat ja banjopultin kierteeseen laitoin vähän rasvaa sen jälkeen piti.
Kuparirikoissa on.eroja, en tiedä toimiiko usit-tiivisteet siinä.
Banjoliitin pitäisi olla taivutettua mallia, tasopinnat on omasta vähän kuluneet.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: Bensansuodattimen banjoliitännät
« Vastaus #8 : 02.10.2022, 22:04:36 »
Kyllähän banjoliitos on täysin toimiva ratkaisu. Kiristämällä liikaa saa senkin vuotamaan.

Itsellä taas aina ollut niin, ettei ole uskaltanut/kestänyt kiristää niin paljon, että olisi saanut liitoksen kuivaksi. Lähinnä suodattimeen siis. Se pieni mehiminen, joka on pitänyt hyväksyä, on kyllä loppunut ajan oloon itsekseen.

Banjoliitin pitäisi olla taivutettua mallia, tasopinnat on omasta vähän kuluneet.



Ei löytyny paskanhääviä kuvaa, mutta tommosilla kulmamallin liittimillä kasasin silloin. Näin jälkikäteen en alkaisi moisia ettimään, kun valmiiksi nipallisia sutejakin on saatavilla, ja tuommosessa suorassa nippaliittimessäkin on yksi potentiaalisesti kuseva kupariprikka vähemmän. Bensiini on ohutta...

Kai silläkin on pieni merkitys, onko linjassa 3 vai 6 baaria painetta.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

KL-varaosat  Race.fi