Onkos siinä k-jetti ruisku? Jos on niin onko siinä erillinen tyhjäkäyntimoottori kuten mersuissa? Jos on niin siitä lähtisin ensin vikaa etsimään. Kokeilee ottaa johdon irti ja katsoo vaikuttaako mihinkään. Myös tietysti kaikki alipaineletkut kannattaa tarkistaa että ovat ehjät.
Jos kävi ennen tyhjäkäyntiä hyvin ja vika ilmeni ihan itsestään niin neuvoisin että säätöihin ei kannata koskea, ettei mene enempää sekaisin. Tai jos koskee niin pitää tarkasti mielessä mitä on säädetty ja mihin, että saa takaisin alkuperäisiin säätöihin.
Yleensäkin yhtäkkiä ilmenneissä sytkä, kaasari tai ruiskuongelmissa ei kannattaisi alkaa säätelemään mitään mihinkään suuntaan, sillä vialliset säädöt tuskin on ongelman syy, vaan siellä on joku vika joka sen aiheuttaa ja vika täytyy korjailla.
Sitten kun sitä on säädelty joka ruuvista summissa niin lopuksi kun oikean vian löytää niin auto ei vieläkään käy kunnolla koska säädöt ovat miten sattuu.
En tällä nyt siis tarkoittanut tätä tapausta vaan noin yleisesti muille tiedoksi. Kyllähän jotain säätöä kokeilemalla voi saada jotain osviittaa siitä millä suunnalla itse vika voisi olla, kunhan sitten vain palauttaa säädöt siihen missä ne olikin.