Saisikohan tuota lämmittimen 30 minuutin max käyntiaikaa ohjelmoitua pidemmäksi? Silloinhan lämpöä riittäisi vähän kovemmillakin pakkasilla moottorillekin sisätilan lämmityksen jälkeen. Tänäänkin tuo oma näytti reilun kympin pakkasessa moottorin lämmöksi jotain 15 asteen luokkaa 30min lämmityksen jälkeen. Oma tulkinta toiminnasta on, että kovemmalla pakkasella sisätilan lämpiäminen ottaa enemmän aikaa joten vesikierto ei ehdi kääntyä moottorille ennen kuin max käyntiaika tulee täyteen.
Ja mitä tässä kokemuksia jaettu niin kaverin -19 toimii aivan samalla tavalla kuin oma -20, molemmat V60. Eli minä en ainakaan osta sitä väitettä että tuossa tietyssä vuosimallissa joku muutos tulisi. Näin minulle kyllä kertoi ihan hämiksen asentajakin kun aiheesta kyselin että ei niissä mitään eroa ole.
90-sarjalaisethan varmaan on alkupäästä vanhemmalla päästöluokituksella kun ovat ilman adbluetakin, näissä voi ihan hyvin ollakin joku vuosimalliraja jossa lämmittimen toiminta muuttuu. 60-sarjalaisissa kun SPA-alustaan siirryttiin myöhemmin ja kaikissa on kusivehkeet niin lienevät uudempaa päästöluokkaa kaikki.

Ainoa tapa millä tuon voi päästöjä kuvitella vähentävän on lämmittimen lyhyempi käyntiaika. Tuollaisen lisälämppärin päästöthän on ihan tähtitieteelliset verrattuna nykyaikaiseen dieselmoottoriin.