KL-varaosat  Race.fi

V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?

  • 8 Vastauksia
  • 2329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KKNiemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
2010 V50 2.0d automaattivaihteisto alkoi oireilemaan. Korjauskustannusarvio on 3800€
Tulipa mieleen että voisikohan tuon laatikon vaihtaa manuaaliksi?
Tuon moottorin perässä on tainnut olla 6v-manuaali. Vaihto vaatisi tietysti laatikon ja kytkinpaketin sekä vaihdekepin osat ja kytkinpolkimen. Mutta entä muuta? Vaatinee auton ohjelmiston päivittämisen, mahtaako vetoakselit olla erilaiset automaatti/manuaali? Onko tämä ihan hullu suunnitelma?
« Viimeksi muokattu: 03.11.2022, 21:05:57 kirjoittanut KKNiemi »
S60 2.4 Chromium
B9 A4 Avant 2.0 TDI

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?
« Vastaus #1 : 15.10.2022, 15:31:44 »
Kaikki on mahdollista, mutta on kyllä työläs projekti auton arvoon nähden.

Jos tälläistä haaveilisin itse niin ensimmäinen askel olisi selvittää ja löytää tekijä ECM (ECU), CEM, mittaristo ym. moduleiden päivitykseen. Tarvii siis useamman modulin softaamista, jotta kaikki toimii. Todennäköisesti et saa marmorilta mitään apuja tähän eikä hinnan puolesta kannaittaisikaan.

Mekaaninen puoli on taas "yksinkertaista", mutta en tekis muuten kuin hommaamalla sopivan kolaroidun tai konevikaisen luovuttaja auton, jossa varmasti kriittiset osat on kunnossa ja vähillä kilometreilla. Erikseen osia haalimalla menee aika ja rahat. Tarvittavien osien lista on kuitenkin  yllättävänkin pitkä.

Täällä hiukan pohjaa vastaavan P1 alustaisen Auto -> Manuska swappiin eri moottorilla tosin:
https://www.importsauce.com/the-ultimate-s40-v50-auto-to-manual-swap-guide/
« Viimeksi muokattu: 15.10.2022, 15:37:11 kirjoittanut M141 »

Poissa Kernwaffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?
« Vastaus #2 : 15.10.2022, 20:33:04 »
2008 eli facelift V50 2.0d automaattivaihteisto alkoi oireilemaan. Korjauskustannusarvio on 3800€
Tulipa mieleen että voisikohan tuon laatikon vaihtaa manuaaliksi?
Tuon moottorin perässä on tainnut olla 6v-manuaali. Vaihto vaatisi tietysti laatikon ja kytkinpaketin sekä vaihdekepin osat ja kytkinpolkimen. Mutta entä muuta? Vaatinee auton ohjelmiston päivittämisen, mahtaako vetoakselit olla erilaiset automaatti/manuaali? Onko tämä ihan hullu suunnitelma?

Mistä kysyit hintaa ja mikä on rikki vaihteistossa?

www.Recro.eu tuolta ainakin joskus saanut paljon halvemmalla korjaukset kun suomesta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6643
  • Global alligator
Vs: V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?
« Vastaus #3 : 15.10.2022, 22:01:43 »
Purkuosa ehjä autom vaan tilalle jos meinaat kohtuukuluilla selvitä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa KKNiemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?
« Vastaus #4 : 16.10.2022, 15:04:30 »
Kylläpä tuo manuaaliksi muuttaminen saattaa olla aika projekti, kannattanee unohtaa.

Vaihteisto ei suostu välillä vaihtamaan, välillä ei mene vaihde päälle ollenkaan. Sammuttamisen jälkeen saattaa taas toimia.

Vantaalainen vaihteistokorjauksien erikoisliike diagnosoi oireiden ja auton mallin perusteella tukkeutuneen suodattimen aiheuttaman solenoidien toimintahäiriön ja mahdollisesti vääntyneen vaihteensiirtohaarukan. Korjauskeino laatikon avaaminen ja tarvittavien osien vaihto hintaan 3800€

Kunnostetut laatikot maksaa 4200-4400€ plus vaihtotyö että siihen verrattuna tuo on halvempi.

Käytettyjä laatikoita ei tunnu löytyvän kovin helposti edes ulkomailta saati Suomesta, melkein kaikki on Aisinin normaaliautomaatteja.
Sitten sekin että onko käytetty myös kohta hajalla..?
S60 2.4 Chromium
B9 A4 Avant 2.0 TDI

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5837
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?
« Vastaus #5 : 16.10.2022, 15:44:22 »
Tuon laatikon kanssa pitää riittävän usein vaihtaa öljyt. Tässäkin tukkeutunut suodatin niin paljonko ollut vaihtoväli?

Kyllähän tuollainen auton hintainen remontti kirpaisee mutta sitten pystyt jatkamaan ajamista tai myymään auton.

Poissa KKNiemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?
« Vastaus #6 : 16.10.2022, 17:38:13 »
En tiedä öljynvaihdoista. Auto on siskon auto.
Sai juuri YT:n seurauksena irtisanomisen 50v synttärilahjaksi, työt loppuu kuukauden päästä.
Kahden lapsen yksinhuoltajalle aika ikävä yhdistelmä tuo tilanne ja tämä auto-ongelma.
Siksi täällä kyselen jos löytyisi joku vähän edullisempi ratkaisu.
Tuskin sitä autoa kukaan ostaa tuollaisena joten kai se on pakko korjata.
S60 2.4 Chromium
B9 A4 Avant 2.0 TDI

Kauto

  • Vieras
Vs: V50 Powershift hajosi. Tilalle manuaalilaatikko?
« Vastaus #7 : 21.10.2022, 17:12:57 »
Iso raha maksaa jollekin "korjauksesta" +3000 eur. En kyllä teettättäisi itse tai ostaisi myöskään usean tonnin käytettyjä laatikoita, oli vaikka täysin läpikäytyjä.

Dieseleiden markkinatkin on niin huonot, vähän ostajia.

Puolella hintaa tuosta korjausarviosta eli 1500eur saa hyviä autoja joita ei tarvitse korjauttaa, eikä ole automaatin vikoja tulevaisuudessa tai dpf, pienempi verokin. Enemmän ostajiakin.

Poissa KKNiemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
S60 2.4 Chromium
B9 A4 Avant 2.0 TDI

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy