Moi
Autosta hajosi laturi ( tai jännitteensäädin ) kesällä, lakkasi lataamasta kokonaan. Tilalle laitoin Motonetista löytyneen kunnostetun Delco-Remyn joka pelasi aluksi hyvin ja latasi tyhjäkäynnillä n.13,6v. kierroksilla karvan alle 14v, samassa yhteydessä uusin akun. Nyt on ruvennut sisävalot ym. vilkkumaan ja lataa tyhjäkäynnillä jo 14,9...15,1v, välillä sytyttää kojelautaan "ylijännite, sammuta moottori" tms. tekstin. Tutkin täältä foorumilta aihetta ja helmikuulta löytyi hyvin samantapainen keissi jossa autossa 1.8 kone ja siinä mainittiin että Fordin systeemissä ECU ohjaa jännitteensäätöä. Osaako joku sanoa onko sama juttu tässä Volvon koneisessa? Tietäisi vain että pitääkö auto viedä pajalle tutkittavaksi vai ruveta vain metsästämään toista laturia ( tai jännitteensäädintä, jos moisen saa ). Omat autosähkötaidot ei riitä kovin kummoisiin mittailuihin :-(