Moi
Skandixilta on alkanut saamaan uustuotantona niitä pyöreitä nappuloita mitkä ovat yhdestä kohtaa viistetyt ja jotka ovat tiukkasovitteella vetoakselin vieressä olka varressa. Nappuloista menee kässärivaijeri läpi ja nappulaan naputellaan vaijerin lukitus-sokka,
Ongelma on että nappuloiden spoorien päältä mitattuna(mitat ulkomuistista) noin 17.8mm ja spoorien pohjalta noin 17.5mm. Reikä olkavarressa ruosteesta putsattuna on kuitenkin 16.8mm. Tänään sitten hoonasin kahden kiven hoonilla, itsetehdyllä hiekkapaperihoonilla ja myöhemmin vielä pallovingulla akkukoneessa ja sain aikaiseksi edelleen ruostettoman reijän minkä suurin halkasija on 17.0 ja pienin 16.8mm. Skandixin vastaus nappuloiden liian suureen halkasijaan oli että kyllä ne pitäisi sopia ja varmista ettei ole ruostetta reijässä.
Kysymys kuuluukin että millä koneella saisin ajettua reijän edelleen pyöreänä tonne spoorien juurihalkasijaan ? Terä ei saa olla pitkä ihan koska silloin pienikään akkukone ei mahdu kohtisuoraan reikään nähden. Mulla on dremeli että jos siihen saa jonku passelin terän millä ajella niin voin koittaa.
Melkovarmasti tässä on joko suunnittelu virhe tai sitten kun mulla on auto tammikuulta 96 eli aika alkupään yksilö niin jos osat on mitotettu loppupään autoon niin voi olla jokin ero. Tai sitten kyseinen mitta-auto on ollut ruostunut toista milliä isommille reijille.
On vaan niin outoa ajaa omalla autolla missä ei kässäriä ole

Olkoonkin automaatti.
