Tai kunnon liuotinpesu niin näyttäis teidänki silmään heti monta kertaa parempi peltiseltä...
Tuo on kyllä totta, kunnon liuotinpesuaine, painepesuri ja määrätietoinen ote niin kummasti auto muuttaa ulkoasua.
Allekirjoittaneen n. 3 vuotta taivasalla seissyt 242 ennen:


Ja pesun jälkeen:

Vielä kun olisi käsitellyt Autoglymin Paint Renovator-aineella

ja Super Resin Polishilla, niin ois ollut melko hyvä lopputulos, joka kestää kulutustakin.

Kärsivällisyyttä ja mekaanista työtä noillakin ehostaminen vaatii, mutta silti huomattavasti vähätöisempää kuin hiekka- tai muut puhallukset.
Toki toi aiemmin mainittu 144 on vielä hiukan enemmän patinoitunut yksilö, mutta aika tervepeltiseltä se pääsääntöisesti silti näyttää. Pahinta tuollainen ulkona säilöminen taitaa olla koteloille ja saumoille, joihin kosteus keräytyy eikä pääse sieltä pois. Tuota 242:sta sain muutamista saumoista hitsailla uusiksi, mutta muuten pintapelteihin ei ollut ruoste juurikaan lisääntynyt ulkosäilönnän aikana.