Harvemmin noita joskus käytössä olleita tunnuksia taidetaan uudelleen laittaa "kentälle", tosin poikkeuksiakin on. Mutta ainakaan noilla tunnuksilla ei ole mitään liikenteessä.
2005 hankin itselle rullaavan 164:n aihioksi, tosin toistaiseksi auto on ollut odottamassa aikaa ja motivaatiota. Ei mikään helmi, mutta on tuolla autolla historiaa ainakin ollut.
Kesällä 2005 auto näytti tältä


Huomaa tyylikäs kaasupoljin.

Tuolloin tekniikkana oli stroker b30, tuplilla ja portatulla kannella, jatkeena m410 ja kitkalukollinen perä. Auto oli eräällä kaverillani muistaakseni 2003 vuodesta tuonne 2005 syksyyn. Etulokasuojat on jossain vaiheessa vaihtuneet lasikuituisiin.
Tuo oli Joensuun/Ylämyllyn tienoilla rakennettu tuohon kuosiin 90-luvun loppupuolella ja siinä oli ollut myös kaaret kabiinissa. Jäänteet niistä löytyy vielä.


Akku on siirretty aikoinaan peräkonttiin ja väliseinä on pellitetty umpeen


Takalasista löytyy silloisen UA:n tarran jäänteet:
Tilasin koemielessä auton historiatiedot TraFista ja niistä paljastui seuraavaa:
Uutena se oli myyty alkuvuonna 1970 Veholta Helsingissä Tietotoimi Oy:lle. Rekisteröintipvm oli 30.09.1969.
1971 auto oli päätynyt Ouluun Oulun Auto-nimiselle autoliikkeelle.
Myöhemmin samana vuonna auto oli mennyt Blomqvistin Autoliike Oy:lle Kajaaniin ja vielä myöhemmin samana vuonna se oli siirtynyt Jokilaaksojen Auto Oy:lle Ylivieskaan. Tuon viimeisimmän autoliikkeen nimi ei ole ihan varma kun skannaus asiakirjasta oli vähän huono.
27.08.1971 auto oli myyty Jouko Rautiaiselle, jonka ammatti oli TV-Mekaanikko. Varakkaita kavereita vissiin olleet tuohon aikaan.
Seuraavaksi auto oli myyty E Salomaa Oy:lle Joensuuhun vuonna 1975.
Vuonna 1976 auton oli ostanut tietokoneteknikko Ilkka Salmelainen ja auto oli siirtynyt Järvenpäähän. Myöhemmin vuonna 1976 auto oli mennyt Juha Vihanta-nimiselle henkilölle Mikkeliin.
Seuraavaksi auto oli vuonna 1977 siirtynyt Erkki Hokkanen-nimiselle henkilölle, ilmeisesti Mikkelin lähelle Huuhanaho-nimiseen kuntaan. Seuraavaksi auto vaihtoi omistajaa ja siirtyi Mikkeliin Losinkoski Oy:lle. 1978 auto meni Pekka Hokkanen-nimiselle henkilölle, jonka osoite oli sama kuin edellisellä Hokkasella.1982 auto pysyi Hokkasen suvussa, mutta omistajaksi tuli Elsa Hokkanen, ammatiksi merkitty Emäntä. Liekkö jotain konkurssi/avioerotilannetta ollut tuossa vaiheessa auton historiaa.
Tuolta Hokkaselta auto oli mennyt 1984 Kuopioon Avain-Vaunu Uotinen&Knit-yritykselle. Vissiin Kuopion Avain-Vaunu ollut vähän alkutekijöissään tuolloin. Haltijaksi oli merkitty Juha Hintikka. Myöhemmin Juha oli muuttunut haltijasta omistajaksi ja 1985 auto oli myyty Mauri Kosunen-nimiselle henkilölle. 1987 auto oli siirtynyt Vesa Kosunen-nimiselle henkilölle ja 1988 takaisin Maurin nimiin.
1990 auto oli mennyt Saukkolaan ja siellä Marko Kaasinen-nimiselle henkilölle. Seuraava omistaja on ollut Timo Lukkarinen ja hänellä auto oli 1992-1998. Seuraavaksi omistajaksi oli merkitty Jani Laeslehto, jolla auto oli 1998-2001. Tuolloin auto oli siirtynyt Kuopioon Kari Räsäselle.
Tuon jälkeen auton omistajahistoriaan mahtuu vielä kaksi henkilöä, joista jälkimmäiseltä ostin auton itselleni.
Tekemistähän tuossa vähän on, mutta ei kai tuollaisen historian omaavaa autoa voi paalatakkaan. Tekniikka ja korjauspellit on jo hankittuna.
Pari kuvaa vielä yleisestä kunnosta:

