Mitä tulee SJSn ehdotukseen vakio voimansiirrosta, niin ei hyvää päivää. 
Vakio perän 160tkm ajettuna kun saa jo sillä huimalla 101hv/160Nm rikki 
Älä viitsi puhua sontaa. SJS:llä on kuitenkin näistä sinua hieman enemmän kokemusta, myös eri teholuokissa.
Siellä on jotain perustavanlaatuista vikaa ollut, tai sitten olet rällännyt sitä amistyyliin soralla/kytkinpommeilla tms.. aivan järjettömästi jos saat vakiokoneella rikki _ehjän_ voimansiirron. Ruotsissa, eikä Englannissakaan käytännössä kukaan ei ole saanut vakiokoneella ehjää voimansiirtoa rikki, mutta n. 200 hevosvoiman tehoihin asti on ajettu kadulla vielä niin, ettei sieltä porsi joka vedossa jotain.
Itse olen ajanut välijäähdytetyllä B200 pohjaisella turbolla vakiovoimansiirrolla (miinus kytkin) 8 vuotta / 100tkm ja mitään ongelmia ei ole ollut. Toki jos yrittäisi polttaa kumia tai tehdä muuta tyhmää, mikä tuollaisella alitehoisella koneella ei suju luonnostaan, niin rikki varmasti saisi.
Isävainaan GL:ssä oli astetta tehokkaampi turbokone tuohon omaan nähden ja siitä meni molemmat vetarit pariin kertaan (nivelet porsi). Oli tosin ohuemmilla vetareilla, tuossa omassa ei ole ollut vetarien kanssa ongelmia, ovat tosin paksumpaa mallia, mutta en tiedä vaikuttaako tuo nivelen ominaisuuksiin muuten kuin boorien osalta.
Quaifelta ja Gripperiltä saa lukkoja, jos lähettää vanhan perän aihioksi. Gripperillä hinta oli yksittäiskappaleelle £1,100 ja 5kpl jos tilaa, niin £650/kpl, eli ei kauheasti järkeä tuohon perään tilata. Hollantilainen firma nimeltä HÖR on valmistanut hyllyosana lukkoja 300-sarjaan aikoinaan, nuo tehtiin kilpaluokkien luokitusautoja varten. Ovat todella harvinaisia, alla olevassa kuvassa no.5
http://i61.photobucket.com/albums/h66/macmacfarlane/Volvo%20bits%20general/hor002.jpgPeter Schmidt on muuten tehnyt uuden kehitysversion omavalmisteisesta trans-axlestaan, nykyisessä mallissa on "kytkinkoppa" Penta-venemoottorista ja kardaani, sekä tukikehikko lootan ja kopan välillä täysin omavalmisteinen.
http://www.300power.com/forum/index.php?topic=3620.1040Peränä edelleen 760 Multilink ja laatikkona Getrag. Kannattaa vilkuilla tuota, jos aikoo muutoksia tehdä omaan voimalinjaansa, tuolta saa aika hyviä ideoita vaikkei noin mittavia muutoksia tekisikään. Miehen edellisessä versiossa kardaaniputki ja kytkinkoppa olivat vakioita, ainoastaan perä-laatikko kombo oli omavalmisteinen. Niistäkin löytyy kuvia tuolta kun selailee auton aiempia kehitysversioita. Koppa tosin vaihtuu jossain välissä.