Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista

  • 12 Vastauksia
  • 3240 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« : 19.12.2011, 20:08:49 »
tuli ajan kohtaseks vaihtaa kannentiivistettä kun kusee nestettä kannen ja lohkon välistä koneen perä-osasta.
äsken kattelin koivusen luettelosta et 2.5l on eri yläpääntiiviste-sarja mitä 3.0l . onko kansissa jotain eroo?
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8120
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #1 : 19.12.2011, 23:43:25 »
Sylinterinreikä on erikokoinen kannentiivisteessä. Ja kansissakin on eroa sen verran, että 2,5l on hieman pienempi palotila.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #2 : 20.12.2011, 00:01:41 »
noni.. se on sitten varmaan laitettava orkkis kansi taso-oikasuun sitten.
olis vaan ollu valmiiks taso-oikastu kansi tommoseen 3.0 helposti käsillä.
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #3 : 21.12.2011, 16:34:48 »
Onko sitten niin kiero, että on syytä plaanata? Ku näitähän ei ihan huvikseen kait kannattais.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #4 : 21.12.2011, 17:57:49 »
noh se selviää ku kerkiän tota kynimään.. siitä ihan huvittain kannatakaan hioskella mut onkohan noilla taipumusta mennä kieroon??
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #5 : 21.12.2011, 18:55:35 »
Mulla on 3l alakerrassa 2,5l kansi ja hyvin toimii, kai ne toisinkin päin sopii. Eri valunumerollahan ne on mutta ei niissä suurta eroa ole
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #6 : 22.12.2011, 23:06:50 »
Kutoskoneen kansi sietää olla muutaman sadasosan kiero ja silti kiristyy kunnolla paikalleen. Jollei se ole selkeästi syöpynyt tai kuumentunut reilusti liikaa (joku männistä leikannut kiinni) niin ei kannata lähteä oikaisuttamaan. Oikaisussakin on omat riskinsä, nokka-akseleiden laakeripesien linja muuttuu oikaisussa ja seurauksena saattaa olla tarve jyrsiä laakeripesät oikeaan linjaan ja se taas aiheuttaa ylimääräistä väljyyttää öljynkiertojärjestelmään ja heikompaa painetta linjaston loppupäässä.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #7 : 22.12.2011, 23:12:40 »
Kutoskoneen kansi sietää olla muutaman sadasosan kiero ja silti kiristyy kunnolla paikalleen. Jollei se ole selkeästi syöpynyt tai kuumentunut reilusti liikaa (joku männistä leikannut kiinni) niin ei kannata lähteä oikaisuttamaan. Oikaisussakin on omat riskinsä, nokka-akseleiden laakeripesien linja muuttuu oikaisussa ja seurauksena saattaa olla tarve jyrsiä laakeripesät oikeaan linjaan ja se taas aiheuttaa ylimääräistä väljyyttää öljynkiertojärjestelmään ja heikompaa painetta linjaston loppupäässä.
Onko omaa kokemusta?
Meinaan muutamankin kutoskoneen kannen oikaisua olen vierestä kattonu ja aiheesta jutellu tyyppien kanssa jotka on kymmeniä vuosia oikonu kansia eikä ole tarvinnu oikoa tuota linjaa oikaisun jälkeen edes keittäneiden kansien kanssa ::)
« Viimeksi muokattu: 22.12.2011, 23:18:18 kirjoittanut Huikkoster »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #8 : 22.12.2011, 23:17:12 »
Kutoskoneen kansi sietää olla muutaman sadasosan kiero ja silti kiristyy kunnolla paikalleen. Jollei se ole selkeästi syöpynyt tai kuumentunut reilusti liikaa (joku männistä leikannut kiinni) niin ei kannata lähteä oikaisuttamaan. Oikaisussakin on omat riskinsä, nokka-akseleiden laakeripesien linja muuttuu oikaisussa ja seurauksena saattaa olla tarve jyrsiä laakeripesät oikeaan linjaan ja se taas aiheuttaa ylimääräistä väljyyttää öljynkiertojärjestelmään ja heikompaa painetta linjaston loppupäässä.

Ehkä tyhmä kysymys mutta miten kannen plaanaus vaikuttaa nokka-akselilinjaan?
Vai meinaatko sitä että jos on kiero, mutta kannenpultit pakottavat kannen asennettaessa suoraan, niin jos taso ajetaan suoraksi niin kierous pysyy myös paikalleen asennettuna? Eikös kuitenkin tiivistekin jousta tuon muutaman sadasosan verran.
Itse olen kuullut huhua että joskus näillä on tapana syöpyä vesikanavan ympäriltä niin että alkaa juurikin vuotaa vettä ja tällöinhän tuo oikaisu ei vaikuta nokka-akselilinjaan oli miten oli.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5850
  • www.vrcf.fi
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #9 : 22.12.2011, 23:24:15 »
Tässä haetaan sitä että kun kansi otetaan irti koneesta, se menee hieman banaanin muotoiseksi kuten myös nokka-akselien linja. Sitten kun se oiotaan, se banaani häviää siitä ja nokat jää mukamas mutkalle. Kyllä näin käy, mutta niin pienestä vääntymästä kyse että ei väliä ::)

ama-69

  • Vieras
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #10 : 30.08.2014, 13:33:53 »
hei pukema, jos siis 2,5 litran koneesta käy kansi 3,0, kumpaa kannentiivistettä käytit, 2,5 litrasen? tarkottaako tämä nyt 960 volvon 2,5 litrasta ja mistä vuosimalleista se kansi käy suoraan? kaikki muut hilut sitten voi olla 3.0 volvon? voiko 2,5 litrasesta vaihtaa hinhapyörät suoraan 3,0 koneeseen.

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #11 : 30.08.2014, 19:35:56 »
Käytin 3 litrasen kannentiivistettä, kaikki 960 kutosten kannet käy ristiin. Ei väliä onko 2,5 vai 3,0. Jakopään pyöriä on erilaisia, mutta jos vaihtaa kaikki yhdentyyppisestä toiseen niin sopii. Osassa kansissa on keskellä/päällä reikä ilmapumpulle ja sen voi tukkia jos sitä ei tarvi
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 960:sen 2.5 ja 3.0 kansien eroista
« Vastaus #12 : 07.09.2014, 10:39:04 »
Tästähän karataan kivasti offtopikkiin, mutta tälleen koneistajan ajatuksena kieron kannen oikaisusta. Sopivan jigin (kiinnityslaitteen) kanssa kansi pitäisi olla mahdollista painaa jyrsinoneen pöytää vasten sopivasti suoraksi, vaikkapa sitten nokkalinjaa vasten?

Tällöinhän toki kansi painuu jännittyneeseen tilaan, mutta ainakin kuumenneessa kannessa voisi olettaa jännityksen piileskelevän varsin lähellä palotilaa ja tiivistepintaa. Mahtaisiko mainittu jännitys poistua pelkästään tiivistepintaa kohtuullisesti höyläämällä?
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

 

Futurez  Kulkukoira