Mulla on ABL:ien pitkissä Philipsin Ultinon Essentialit joissa valokuvio on prikulleen halogeeneja vastaava kun tallin seinää vasten vertasin.
Kiitoksia vinkistä. En edes tiennyt, että Philips tekee tämmöisiä. Kävin heti hakemassa, kun paikallisessa Motonetissa näytti olevan hyllyssä. Poltin istahti ilman muokkaamisia alkuperäiseen paikkaansa ja uskon, että tuo puhallin pitää sen riittävän viileänä. Liittimen napaisuus piti kokeilla. Ruskea oli miinus. Philipsin liittimessä on + ja - merkittynä. Väärinpäin ei pala.

Valon väri on selkeästi parempi ja värilämpötilaltaan jopa kirkkaampi, kuin xenonit, olematta kuitenkaan yhtään sinertävä. Mukava muutos, kun halogeenipitkissä eniten häiritsee se kellertävä väri.

Valokuvio ei kyllä minun tapauksessa näyttänyt samalta. Ylöspäin lähtevää valoa tuli keskelle ihan reilusti. En osaa vielä sanoa, että lähteekö liian ylös.

ps. Leikkaapa tympeästi neliön muotoiseksi tuo kuvaominaisuus. Isossa kuvassa näkyy vertailut.
pps. Tuli ainakin minun autossa "Ajovalojen toimintahäiriö". Eli ilmeisesti nämä Ultinon Essential ei sisällä sitä CAN-väylän sovitinta. Tuplahintaisissa se on.