Autoracing  KL-varaosat

B200E Ei käynnisty (KORJATTU)

  • 5 Vastauksia
  • 1052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

744

  • Vieras
B200E Ei käynnisty (KORJATTU)
« : 16.11.2022, 12:54:11 »
740 B200e koneella ei käynnisty. Hörähtää heti kun avaimesta kääntää mutta sen jälkeen ei edes lupaa... Minuutin pari kun antaa levätä taas hörähtää mutta sen jälkeen ei mitään. Pari kertaa saatu jarrukliinerillä käyntiin mutta rötää kaasua painaessa ja tuntuu että kävisi rikkaalla? (pinta kaasulla ottaa vähän paremmin kierroksia ja tulpat mustat)

Autoon on vaihdettu tankin pumppu jonka jälkeen oli tyhjäkäynnillä sekä siirrelty pihassa jolloin toimi hyvin. Sitten tankin paluuletku irtosi, sammutin auton ja laitoin letkun kunnolla kiinni. Tämän jälkeen ongelmat alkoivat. Voisiko sillä olla merkitystä että "uusi tankin pumppu on eri autosta? Bensapumpun releessä myös ollut häikkää mutta se on toistaiseksi ohitettu napilla -> molemmat pumput hurisee.

Mistä lähtisi vikaa paikantamaan? Itselle ei E koneet ole yhtään tuttuja...


EDIT: Noniin vikana oli kuitenkin se että kuskin lattiassa oleva pumppu oli pimeänä. Kaveri oli sen tarkastanut ja luullut että toimii kun tärisi käteen auton käydessä, onneksi vielä varmistin uudestaan. Löytyihän sieltä muutama imuvuotokin. (2 suutinta sekä imusarjan tiiviste)
« Viimeksi muokattu: 28.11.2022, 12:00:18 kirjoittanut 744 »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1801
  • It's Hip To Be Square
Vs: B200E Ei käynnisty
« Vastaus #1 : 16.11.2022, 14:00:24 »
Tekeekö tuota kylmänä/lämpimänä ja saako sitä käymään mitenkään kikkailemalla jonkin ajan kuluttua? Siis niin, että saisi jotenkin pidettyä käynnissä, kunnes käynti paranee?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E Ei käynnisty
« Vastaus #2 : 16.11.2022, 21:15:42 »
Ettei olisi esim paluulinja tukossa jos paluuletku irtosi ja sen korjauksen jälkeen lakkasi käymästä  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

744

  • Vieras
Vs: B200E Ei käynnisty
« Vastaus #3 : 17.11.2022, 12:05:54 »
Tekeekö tuota kylmänä/lämpimänä ja saako sitä käymään mitenkään kikkailemalla jonkin ajan kuluttua? Siis niin, että saisi jotenkin pidettyä käynnissä, kunnes käynti paranee?

Kylmänä ainakin, ei kokeiltu käyttää lämpimäksi asti. Brake cleanerilla varmaan saisi taas käymään mutta loppui viimeksi kriittisellä hetkellä niin tarvii tänään ostaa lisää. Täytyy kokeilla käyttää lämpimäksi jos vielä saa käyntiin.

744

  • Vieras
Vs: B200E Ei käynnisty
« Vastaus #4 : 17.11.2022, 12:06:32 »
Ettei olisi esim paluulinja tukossa jos paluuletku irtosi ja sen korjauksen jälkeen lakkasi käymästä  ???

Ainakin lorina kuuluu tankissa kun pumput päällä että ei luulisi tukossa olevan?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1801
  • It's Hip To Be Square
Vs: B200E Ei käynnisty
« Vastaus #5 : 17.11.2022, 12:32:39 »
Kylmänä ainakin, ei kokeiltu käyttää lämpimäksi asti. Brake cleanerilla varmaan saisi taas käymään mutta loppui viimeksi kriittisellä hetkellä niin tarvii tänään ostaa lisää. Täytyy kokeilla käyttää lämpimäksi jos vielä saa käyntiin.

Se että hörähtää joka startilla, kertoo kylmäkäynnistyssuuttimen toimivan kuten kuuluu.

Se, ettei jaksa jäädä käymään, voisi viitata siihen, että seokset ovat olosuhteisiin ja lämpötilaan nähden viturallaan, käytännössä kuumana paksulla tai kylmänä hoikalla. Jos tekee kylmänä ja kliinerin käyttö eli käytännössä rikastaminen auttaa, voisi viitata ohjauspaineensäätimen hajoamiseen/jumittumiseen kuuman koneen asentoon. Tällöin käynti muuttuu normaaliksi, jos koneen saa käytettyä lämpöiseksi asti.

Tosin kerran huono käyntiinlähtö ja rykiminen ja rötääminen kylmällä koneella johtui puhtaasti sytkäpuolesta. En vain jaksa muistaa vuosikausien takaa, mikä osa siihen oleellisimmin vaikutti, kun käytännössä kaikki tuli samoihin aikoihin uusittua, mutta olisiko sytkäkivi tullut tiensä päähän... Tämäkin vaiva katosi mystisesti, kun sai muutaman minuutin pidettyä konetta jotenkuten käynnissä.

Kannattaa sillä kliinerillä kokeilla myös kaikki tiivisteet ja imusarjaan yhteydessä olevat letkut, ja että ovat kaikki paikallaan. Eihän se kummoista ilmavuotoa tarvitse, kun sotkee koneen toiminnan. Ja esim. joku orastava imusarjan tiivisteen vuoto voi hämäävästi pienetä koneen lämmettyä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy