Terve,
potilaana v50 1.6d koneella vuosimallia 2010 ja ajettu noin 280k
Ensimmäisenä oireena meni vikatilaan ja kierrokset rajoittui 3000rpm, torque näytti map-anturin koodia --> tarvike anturi tilalle ja kovaa ajoa kunnes sama koodi näytössä ja vikatila päällä. Jouduin ajamaan noin 150-200km autolla vikatilassa jonka jälkeen myös dpf paine-erosta koodi.
Nyt auto pajalla ja heiltä ehdotuksena dpf vaihtoon, map uusiksi alkuperäisosana ja tietenkin asiaan kuuluva suolainen lasku.
Kuulemma tukkeutunut dpf aiheuttaa map anturin rikkoutumisen ja pönttö tukkeutunut ensiksi vaikka siitä ei alkuun koodia tullutkaan.
Dpf kuitenkin huoltokirjan mukaan vaihdettu 240k kohdalla, joten itse yritin ehdottaa map anturin vaihtoa jonka jälkeen saisi vikatilan pois ja dpf pakkopolton tehtyä.
Mikä on foorumin mielipide, onko perää että map rikkoutuu pöntön tukkeutumisesta eikä toisin päin kun vikatilassa ajettu?
Toisena kysymyksenä, mikäli dpf pöntön päätyy vaihtamaan, mistä olette tilanneet tarvikkeena käypäsiä osia? Onko joku tietty tarvikemerkki toiminut/aiheuttanut ongelmia?