Meillä ongelmat oli vaikeaselkoisia, kaupungissa valoista toiseen alkoi tulla "teho alentunut" ja kiukutteli niin kauan, että käynnisti uudelleen. Samaa tuli joskus juurikin tuon moottorijarrutuksen jälkeen, ajoin Kehä 3 joskus ja piti ajaa rampista ylös, kun hidastin ramppiin, alkoi kiukuttelu. Minulla on ihan pätevä vikakoodinlukija josta saa Volvon omat koodit ulos, kun vika oli päällä, joskus herjasi yhtäaikaa kaasuläppäkoteloa, kaasupoljinta ja lambdaa. Ota siitä sitten selvää. Putsasin EGR hyvin moottoriremontin yhteydessä joskus 6-7 vuotta sitten, sen jälkeen meni esim. katsastuksesta heittämällä läpi ja normaalit päästöt.
Myin auton yhdelle tutulle pois kuukausia sitten ja se on kuulemma pelannut ihan moitteetta, juuri ennen kauppoja vaihdoin tulpat ja lambdan. Auto oli pojan käytössä vuosia ja hän jaksoi putsailla kaasuläppäkoteloa ja auto toimikin putsauksen jälkeen pitkäänkin. Minusta putsaus ei ollut mikään ratkaisu koska kaasuläppä oli aivan puhdas, korjaus liittyi jotenkin liittimen irrottamiseen ja kaapelin liikutteluun.