Taustatietona: Ostin n.5v sitten -88 vuosimallin 240 volvon, jossa koneena b200k.
Auto seissyt tätä ennen noin 15v, käytetty ilmeisesti ajoittain lämpöiseksi.
Ongelmana "rötääminen" kylmällä koneella/ilmalla. Auto alkaa yskimään enemmän mitä kylmempi sää on. Kaasua joutuu kylmällä syöttämään hitaasti ja varoa kunnon polkasua.
Lämpömittarin noustessa noin 1/4, ongelma on lähes kadonnut tai vaihtoehtoisesti 25 asteen helteillä. Tällöin toimii moitteettomasti ja vetää hyvin.
Tästä päästään tutkittuihin ja vaihdettuihin osiin:
- Kaasarin (Solex cisac) putsaus ja korjaus-sarjan vaihto. > myöhemmin kokeiltu kaverin lainaamaa varmasti toimivaa kaasaria, jolla ei myöskään suurta vaikutusta
- Sytkäosat (pyörijä, kansi, tulpat, johdot)
- Puola
- Sytkäkivi
- Sytytys katsottu lampulla
- Puristuspaineet, oli tasaiset
- Imusarjantiiviste
- Imuvuodot
- Käytetty suoraan kanisteri bensalla
Siinä nyt ainakin joitain asioita mitä tullut kokeiltua. Mieluusti ottaisin vinkkejä vastaan tai mahdollisia ehdotuksia/kokemuksia.