RallyBaron  Samppasport

2.4d egr asentotunnistin

  • 7 Vastauksia
  • 2549 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VPi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
2.4d egr asentotunnistin
« : 10.12.2022, 18:45:02 »
Onko kokemusta vastaavasta. Puhdistelin egr venttiiliä ja irrotin samalla tuon sähkömoottorin joka liikuttelee lautasventtiiliä. Takaisin kasatessa moottori jää ilmeisesti väärään asentoon koska auto on limp modissa ja egr arvo vidalla katsottuna on -20%

Moottoria pystyy pyörittelemään käsin ja Vidalla arvot muuttuvat aivan oikein. Patentoin moottorin kiinteästi 5% asentoon ja vikaa ei enää tule.

Pystyykö tuolle moottorille jotenkin opettamaan 0% kohtaa vai täytyykö hankkia uusi venttiili?

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3031
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d egr asentotunnistin
« Vastaus #1 : 10.12.2022, 21:47:43 »
Sopeuta se sillä vidalla, siellähän on egr sopeutus omana toimintona.

Poissa VPi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d egr asentotunnistin
« Vastaus #2 : 11.12.2022, 10:31:50 »
Sopeutusta on yritetty Vidalla ja halppis lukijalla useampaan kertaan. Mielestäni se ei vaikuta tuohon asentoon millään lailla  :-\

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2237
  • Tampere - Pori
Vs: 2.4d egr asentotunnistin
« Vastaus #3 : 11.12.2022, 12:53:06 »
Sopeutusta on yritetty Vidalla ja halppis lukijalla useampaan kertaan. Mielestäni se ei vaikuta tuohon asentoon millään lailla  :-\

Se on jotenkin väärässä asennossa tai vain hajonnut. EGR puhdistaminen ei muutenkaan ole järkevää kun ensinnäkin sitä ei ole tehty ronkittavaksi ja toiseksi puhdistuksen jälkeen pakokaasua virtaa vielä entistä enemmän imusarjaan ja sehän nyt ei ole hyvä juttu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa VPi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d egr asentotunnistin
« Vastaus #4 : 26.12.2022, 21:29:37 »
Tämä tapaus on edennyt uudelle asteelle. Vanhaa egr pakettia en saanut toimimaan, syynä on varmastikin oma vika kun menin sen purkamaan.
Nyt paikallaan on uusi egr venttiili ja ja murheet jatkuvat. Aina kun auton sammuttaa niin menee vikatila päälle. Vikakoodina on ecm-p241300 exhaust gas recirculation system performance.

Venttiili on sopeutettu Vidalla, toimii oikein kun aktivoi Vidan kauttaa. Venttiilin liike on välillä 7-80%

Sammutettaessa venttiili tekee ilmeisesti jonkun testiajon jolloin vika menee päälle. Ajossa en ole huomannut mitään ongelmaa.

Ainoa vastaava tilanne löytyi itänaapurin foorumeilta,siellä oli asia ilmeisesti ratkennut ohjelmisto päivityksellä.

Löytyykö kokemusta vastaavasta?

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d egr asentotunnistin
« Vastaus #5 : 27.12.2022, 09:43:58 »
Mikäli sinulla on tuo koukku mallinen egr, niin rasvaa se koukku. --> liikkuu helpommin.
Moottorin kun käynnistää, tekee tuo egr jumppausliikkeen ja siitä tulee tuo vikakoodi jos ei saavuta pyydettyjä arvoja.

Minulla auttoi puhdistus,sopeutus ja rasvaus. Tuohon 215hp 2,4l koneeseen.

Poissa VPi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d egr asentotunnistin
« Vastaus #6 : 05.01.2023, 19:14:49 »
Nyt vaihdettu t-map ja map anturit, ei vaikutusta. Volvon mekaanikot veikkasivat näitä syyksi.

Vidalla katsottuna commanded egr arvon ja egr valve position arvon ero on aina 20%. Mistähän johtuu ja voisiko aiheuttaa vian?

Vika tulee tosiaan päälle vain kun moottorin sammuttaa. Viimeisin huomio on että nopea käynnistys ja sammutus ei laukaise vikaa vaan täytyy olla hetken aikaa käynnissä.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3031
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4d egr asentotunnistin
« Vastaus #7 : 05.01.2023, 20:19:08 »
Sitten se egr takertelee. Eihän se antureissa vika ole jos ne arvoja antavat ja jopa vielä järkeen käypiä.

 

Autoracing  KL-varaosat